Hollandia beloont zich na een 3-0 overwinning op Hoogeveen.

Hoogeveen

Aron Timmerman
Boris Rasevic
Lesley Oazee
Menno Heerkes
Twan Berends
Andy Kreeft
Aron Timmerman
Joost Screever
Emiel Bijlsma

Hoofdklasse A

19 januari 2020 14:00

R. Witlox

De eerste wedstrijd na de winterstop werd een prooi voor de mannen van Anand Jagdewsing, met een 3-0 nederlaag werd Hoogeveen naar huis gestuurd.

In een goed bezet Julianapark werd de topper tussen de nummer twee en drie van de stand in de hoofdklasse A gespeeld. Hollandia dat in de eerste helft via knap spel de mannen van Nico Haak met vroeg storen en de wat trage verdediging onder druk zette. In de 22e minuut kwam het op voorsprong door een knappe goal van Mukthar Suleiman die met zijn snelheid ongrijpbaar was. Vlak voor rust werd de mooiste goal van de wedstrijd gescoord wederom de Mukthar Suleiman. Via een schimmige op het middenveld pakte hij de bal op links op en schoot vanaf 25 meter de bal onberispelijk achter de Hoogeveense doelman en bracht geheel verdiend de ruststand op 2-0 voor Hollandia.

De wedstrijd was echter nog niet gespeeld, Hoogeveen ging op jacht naar de aansluittreffer en werd een paar keer gevaarlijk voor het doel van Joey Wiese. De verdediging van Hollandia waarin Nick de Wit na een lange blessure weer een rots in de branding was werd vakkundig bijgestaan door de uitblinkende Niek Reus en Daan Buurman wist van geen wijken. In de 80e minuut werd Milan Vissie vervangen door Joost Ruttenberg, die met zijn snelheid voor het nodige gevaar tot scoren kan komen. Hollandia bleef rustig en bleef ondanks het opportunistische spel van Hoogeveen de betere ploeg. In de 85e minuut kreeg de uitblinkende Mukthar Suleiman een publieks wissel en werd vervangen door Sonny Pronk die ook voor de winterstop met een vervelende blessure kampte. Joost Ruttenberg maakte zijn supersup status vanmiddag waar om in de 89e minuut de 3-0 op het scorebord te brengen.

Hollandia speelt volgende week op zondag 26 januari wederom een thuiswedstrijd maar dan tegen Alcides dat vandaag met maar liefst met 0-5 verloor van RKAVV. Wij hopen u dan weer te zien in het sfeervolle Julianapark.
Samenvatting Hoogeveen TV