Joost Ruttenberg schiet in de 92e minuut Hollandia naar een overwinning.

Be Quick 1887

Yvo ten Arkel
Mark Verstegen
Daniel Teune
Tim Delen
Geertjan Liewes
Ashraf Hezam
Yoran Cats
Assist: Sem Biezen

Hoofdklasse A

15 december 2019 14:00

J.W. Bouw

Haren (Groningen)
Hollandia speelde vanmiddag tegen een tactisch sterke tegenstander, geen lange ballen maar net als Hollandia voetballend met geduld kansen creëren. De eerste helft kreeg Hollandia weinig kansen een schot van Bart spil ging ruim over het doel van Be Quick 1887. De gastheren waren in de 14e minuut dichter bij een doelpunt via de paal en een redding van de doellijn werd dit voorkomen.

De tweede helft kenmerkte zich door veel balverlies van beide partijen, Be Quick 1887 creëerde wel enkele kansen maar daar werd slordig mee omgesprongen. In de 53 minuut maakte Mark Zwagerman plaats voor supersup Joost Ruttenberg die met zijn snelheid gevaar schiep in de verdediging van Be Quick 1887. Ook werd evenals Hollandia in de eerste helft Be Quick 1887 geholpen door de paal na een poeier van Milan Vissie. De wedstrijd liep naar het einde, echter in de 92e minuut gaf de 17 jarige debutant Sem Biezen een pass op Joost Ruttenberg die in de draai doelman Robert Smit kansloos liet. Na de aftrap van Be Quick floot de uitstekend leidende scheidsrechter J.W. Bouw voor het einde van de wedstrijd. Hollandia dat de thuisreis aanvaarde met de drie punten in de pocket was daar uiteraard content mee en blijft ook na de winterstop mee doen in de bovenste regionen.

Op 19 januari begint de competitie weer met een thuiswedstrijd tegen Hoogeveen, deze wedstrijd begint om 14:00 uur in het Julianapark.