Ruim 500 toeschouwers hebben genoten van Hollandia en SJC.

Stef van der Zalm (schot)
Wesley Haasnoot (afstandschot)
Demir Strojil
Melvin van Stijn
Mostava Frederik
Billy Tavares
Stef van der Zalm
Lucas Coopmans
Sonny Pronk (scrimmage)

Hoofdklasse A

10 november 2019 14:00

S. Berben

Hollandia de nummer een en de nummer twee van de ranglijst SJC en het arbitrale trio hebben vanmiddag voor een heerlijke wedstrijd gezorgd in het Julianapark. Hollandia won deze topper met 4-2 van de ploeg uit Noordwijk nadat het twee maal achter kwam. Met een ruststand van 2-2 werd het uiteindelijk 4-2 voor de mannen van Anand Jagdewsing en Joep Groen.

Dat Hollandia een titelkandidaat is liet het zondag zien tegen naaste concurrent uit Noordwijk, Hollandia dat reeds na vier minuten een doelpunt moest incasseren kon de ploeg niet deren, volwassen spel en vooral de rust bewaren werd door Sven Deen in de elfde minuut, die een uitgemeten voorzet van Mukthar Suleiman, tegen de touwen gekopt. De supporters moesten toch weer even slikken toen doelman Joey Wiese ziet er ook niet goed uit wanneer hij twintig minuten later te ver voor zijn doel staat en daarom vanaf zo’n 25 meter door Wesley Haasnoot wordt verschalkt 1-2. Dat de wil om te winnen dit seizoen aanwezig is bij Hollandia bewees in de 33e minuut Bart Spil die de bal door Luke Abelskamp kreeg doorgekopt. Bart gaf SJC doelman Bjorn Haggerty geen kans 2-2. Wat tevens de ruststand werd van een eerste helft die volgens enkele supporters voorbij gevlogen was.

De tweede helft was 14 minuten oud toen Hollandia het voor zover het mooiste doelpunt van dit seizoen maakte. Mukthar Suleiman stuurde Sven Deen op links weg de ruimte in, Sven Deen stuurde een prima pass naar Jorg Ooievaar die geheel vrij deze unieke kans zich niet liet ontnemen en de 3-2 op scorebord bracht.

SJC bracht daarna Hollandia met hoge ballen voor het doel van Joey Wiese die met enkele fabelachtige reddingen zijn doel schoon hield, heel het team was aan het meeverdedigen waarbij zelfs Sven Deen een bal van de lijn haalde. Door de druk kregen de snelle invaller Joost Ruttenberg en de eerste minuten na een lange blessure teruggekeerde Sonny Pronk veel ruimte achter de verdediging van SJC. In de blessuretijd beloonde Sonny Pronk zichzelf met doelpunt waarna de scheidrechter het einde van deze fantastische wedstrijd floot.

A.s. zaterdag gaat Hollandia naar Meppel om de laatste wedstrijd van de eerste periode in te halen tegen MSC. Misschien kan er na afloop een klein feestje worden gebouwd de eerste periode ligt namelijk voor het grijpen. Deze wedstrijd begint om 18:00 uur op het sportpark Ezinge, Ezingerweg 58A, 7943AZ Meppel.