Hollandia laat de drie punten door de vingers glippen.

Leonidas (zon)

Ilyas Chouaibi
Luis P. Da silva Ferreira
Milan Vissie (vrije trap)
Jerome Agbo (kopbal)
Youssef Ajghouf
Jerome Agbo
Ilyas Chouaibi
Eren Yildizturan
Assad el Harti (scrimmage)
Faisal Mellah

Hoofdklasse A

8 december 2019 13:00

G. Stevens

Door: Peter van Lobberegt

Een doelpunt diep in blessuretijd zorgde vanmiddag voor een diepe teleurstelling bij Hollandia en de Hoornse supporters. De  2-2 tegen Leonidas, deed pijn en voelde als een nederlaag.

Uit een vrije trap van Milan Vissie kwam Hollandia in de 36e minuut op een 0-1 voorsprong. Na de thee was in de 57e minuut een rake kopbal van Marijn Ploem goed voor de 0-2. Na deze voorsprong werd Hollandia onrustig en verspeelde diverse kansen om de score uit te breiden. Het bracht daarmee Leonidas in de 62e minuut terug in de wedstrijd. Bij balverlies in de voorhoede werd de bal snel in de omschakeling van Leonidas voor het doel van Joey Wiese geschoten, de doelman van Hollandia reageerde te laat en gaf de net ingevallen Jerome Agbo de kans om de bal in het Hollandia doel te koppen. Hollandia kreeg nog diverse kansen om de 1-3 te produceren. Met drie aanvallers op een leeg doel af leek Hollandia het duel te beslissen. Maar ook deze kans werd slecht uitgespeeld en de aanval strandde toen een van de aanvallers in buitenspelpositie stond. Uit een corner komt Leonidas langszij om vervolgens in de 94e minuut gelijkmaker te maken.

De laatste competitiewedstrijd wordt op zondag 15 december gespeelt in Haren, daar wacht Be Quick 1887. Deze wedstrijd begint om 14:00 uur.

Dinsdag 10 december is Hollandia te gast bij Westfriezen in Zwaag voor een oefenwedstrijd op het sportpark het Krijt in Zwaag, de aanvang van deze wedstrijd is 19:30 uur.