Hollandia maakte het zichzelf onnodig moeilijk in Emmen.

Emmen (zon)

Merik Sliedrecht
Robin Gerlach
Resmon Roemahlewang
Janiek Arends
Jan Jaap Wever
Patrick Eberhard
Janiek Arends
Thom Alders
Glenn Arts
Robin Gerlach
Alex Blekkink
sander de grote (schot)
Sven Deen (penalty)

Hoofdklasse A

15 september 2019 14:00

J.C. (Johan) Jensch

Door het uitstekende werk van VV Emmen doelman bleef het wonderwel 0-0 tot de rust. Hollandia vele malen sterker dan VV Emmen kon Lars van der Swaluw ondanks diverse kansen niet passeren. Het was aan hem te danken dat grote kansen van Sven Deen, Luke Abelskamp, Bart Spil en Mark Zwagerman geen treffer opleverden.

De tweede helft rook dat er meer inzat ondanks het povere spel van de mannen van Hendrik Oosting. VV Emmen kreeg het de eerste kans van de wedstrijd via een kopbal van Rogier Luiken. Hollandia dat met invaller Mukthar Suleiman meer snelheid bracht in de aanval  kreeg ook weer enkele kansen. In de 51e minuut was het Luke Abelskamp die zich knap vrijspeelde na het door koppen van Bart Spil de score opende.
Toen Glen Arts in de 71e minuut met rood na een overtreding op Mukthar Suleiman het veld moest verlaten leek de thuisclub kansloos. Maar door een afstandsschot van Sander de Grote uit het niets, verraste hij Hollandia doelman Joey Wiese volkomen en bracht geheel tegen de verhouding in de stand op 1-1.
Van de gelijkmaker kon VV Emmen echter niet lang genieten, 4 minuten later werd Mukthar Suleiman door Nick Kroeze in het strafschopgebied onder uitgelopen. De toegekende strafschop werd feilloos door Sven Deen benut en dat resultaat leverde de dik verdiende drie punten op wat Hollandia vandaag op een tweede plaats bracht.   In de bus werd door assistent trainer Joep Groen aan diverse supporters en de chauffeur Harry in de bus gevraagd wie zij dachten de man van de match te zijn deze middag. Het werd uiteindelijk Marijn Ploem die via de microfoon een lied moest zingen. De tekst werd gebruikt om enkele medespeler op een muzikale en leuke manier een hak te zetten.

Volgende wedstrijd tegen Alphense Boys wordt op zaterdag 21 september om 19:00 uur in het Julianapark gespeelt.