Hollandia sterk in Wormerveer.

Fortuna Wormerveer sv 1 (zon)

Assist: Sven Deen
Yannick Klopper
Chu Jessey Kuiper
Revinio Morsen
Mandjano Manuputty
Luuk Purvis
Stefan Andelic
Assist: Hassan Aanzi
Chu Jessey Kuiper
Mandjano Manuputty

Hoofdklasse A

23 maart 2019 19:00

de heer A. Midden

Vier weken geen voetbal vanwege afkeuringen kon Hollandia eindelijk weer voor het echte werk weer de kunstweide in. De achterstand in wedstrijden bedraag bij sommige tegenstanders nu drie maar vanavond zelfs vier. Hollandia pakte gisteravond in Wormerveer de volle buit en won verdiend met 0-3.

Hollandia begon de wedstrijd zonder Nick de Wit, Robin Muller van Moppes en Kevin Giele door blessures. Daarin tegen stond Hassan Aanzi in de basis, Hassan die steeds fitter gaat worden na zijn operatie was belangrijk in het team van Hollandia. Het gehele team was gedreven in Wormerveer en speelde als collectief een prima wedstrijd.

In het eerste gedeelte van de wedstrijd waren diverse schoten op het doel van Fortuna Wormerveer, echter doelman Gennaro Liklikwatil zij het soms met enig geluk zijn doel schoonhouden. In de 39e minuut brak Thomas de Jong de ban, vanuit een corner van Jorg Ooievaar kopte hij de bal snoeihard in het doel van Fortuna Wormerveer. De 0-1 was tevens de ruststand.

De tweede helft ging Fortuna Wormerveer met meer druk naar voren, op jacht naar de gelijkmaker. De verdediging van Hollandia dat in de 34e minuut ook Bart Groot moest missen vanwege een blessure, hij werd prima vervangen door Mike Soepboer, bleef soeverein overeind. Fortuna Wormerveer bleef drukken maar gaf tegelijkertijd een heel veel ruimte weg in de verdediging. Hollandia profiteerde daar vanavond prima van. In de 51e minuut was het Jorg Ooievaar die met een lage knal, zo’n meter of vier buiten het strafschopgebied de 0-2 op het scorebord. Jorg Ooievaar werd vanwege een blessure in de 70e minuut vervangen door Tom Overtoom. In de 82e minuut werd Jay Simons vervangen door Nasir Ali Hassan en in dezelfde minuut was het Mark Zwagerman die na aangeven van Hassan Aanzi de definitieve genadeklap gaf aan Fortuna Wormerveer. Door frustratie kon Mandjano Manuputty in de 91e minuut met direct rood het veld verlaten.

De gele kaarten gaan nu meetellen bij diverse tegenstanders maar zeer zeker ook bij Hollandia, het ontving van scheidsrechter Arthur Midden er maar liefst vijf, waarvan een enkele voor een overtreding maar de meeste onnodig voor praten en de bal wegtrappen.
Hollandia zal met alle inhaal wedstrijdstrijden voor de boeg alle spelers nodig hebben.

Hollandia: Nick van Santen, Thomas de Jong, Bart groot (34e Mike Soepboer), Daan Buurman, Hassan Aanzi, Jorg Ooievaar (70e Tom Overtoom), Sven Deen, Nick Kuin, Jay Simons (82e Nasir Ali Hassan), Mark Zwagerman en Pieter Mulder.