Hollandia - DEM

Hoofdklasse A

14 oktober 2018 14:00

de heer J. Aafouallah

In de eerste helft was het DEM dat in fases gevaarlijker was dan Hollandia, beide ploegen schiepen diverse kansen. DEM was succesvoller in het benutten daarvan, in de 37e minuut was het Timo Wolters die na slecht verdedigen en vier corners op rij de score opende en de 0-1 op het oude scorebord bracht. Hollandia kreeg weer wat vechtlust en zette DEM onder druk, in de 43e
minuut werd Boyd Bartele de diepte ingestuurd door Sven Deen, na veel gesteggel kreeg de interim spits de bal maar net over doellijn achter de grabbelende DEM Doelman Danny Adrichem. Daarmee werd de rust bereikt.

De tweede helft was goed en wel aan de gang of een kolderieke situatie in de DEM verdediging bracht Sven Deen na aangeven van Boyd Bartele de stand op 2-1. DEM bleef niet lang bij de pakken neerzitten en zette Hollandia onder druk met lange ballen.

In de 71e minuut kreeg het van scheidsrechter Jaafar Aafouallah een strafschop na een handsbal van Pieter Mulder, aanvoerder Twan Verswijveren ontfermde zich over de strafschop, zijn inzet ging zo ver over het Hollandia doel dat zelfs de boomlange Nick van Santen er niet bij kon. DEM bleef Hollandia onderdruk houden en schiep zich diverse kansen. Toch duurde het tot de 84e
minuut dat de mannen van Arvid Smit via Roel de Goede die geheel vrij de bal achter Nick van Santen kon koppen. In de resterende minuten behield Hollandia met veel kunst en vliegwerk de 2-2.

Hollandia: Nick van Santen – Thomas de Jong (89e Mike Soepboer) -Nick de Wit – Bart Groot (7e Robin Muller van Moppes) -Daan Buurman – Sven Deen – Nick Kuin – Mark Zwagerman – Pieter Mulder – Nasir Ali Hassan (77e Jay Simons) – Boyd Bartele.

De volgende wedstrijd is gezien de afstand een derby, Purmersteijn is op zaterdagvond  de gastheer van Hollandia. De wedstrijd begint om 19:00 uur op sportpark Purmersteijn, Van IJsendijkstraat 140 1442 CS Purmerend.