Hollandia verliest met 3-2 van SDO in Bussum.

SDO (zon)

Jesse van Huisstede (kopbal)
Assist: Kevin Giele
Jesse van Huisstede (schot)
Theo Visser (vrije trap)
Sven Deen (schot)
Jesse van Huisstede
Roy van Essen

Hoofdklasse A

23 september 2018 14:00

De heer R. Wiedijk

Hollandia speelde vanmiddag met gelegenheid spits Nick de Wit in de punt van de aanval, Nick nu met rugnummer 9 op de rug werkte keihard om een goed resultaat mee terug naar Hoorn te nemen.
De eerste helft speelde Hollandia een prima partij op een, ondanks de gestaag vallende regen op een perfecte grasmat.  Het spel was aantrekkelijk om te zien met een licht overwicht van Hollandia. De mannen van Charles van Altena moesten alert zijn op de gevaarlijk spits Jesse van Huistede.  In de 20e minuut kreeg hij een vrije kopkans maar zag zijn inzet overgaan. Drie minuten later deed hij het beter en bracht de 1-0 op het scorebord. Hollandia niet onder de indruk werd gevaarlijker, op een bekeken schot van Kevin Giele moest de SDO doelman Rolf Hazelaar gestrekt naar de rechter bovenhoek. In de 28e minuut was het de sterk spelende Thomas de Jong die na aangeven van Kevin Giele de stand op 1-1 bracht. Hollandia gesterkt door deze gelijkmaker waren met enkele snelle uitvallen gevaarlijk voor het SDO doel, maar konden zich niet belonen met een doelpunt. SDO kwam in de 35e
minuut weer op een voorsprong na een hard schot die Nick van Santen van zijn borst liet stuiteren, was het weer Jesse van Huistede die de 2-1 tegen de touwen joeg. En daarmee werd de rust bereikt.

Na de thee bleef de wedstrijd zijn hoge amusement waarde houden onder de uitstekend leiding van scheidsrechter Rene Wiedijk. In de 54e minuut moest er bij Hollandia alle hens aan dek, een vrije trap net buiten het strafschopgebied. Alle spelers van Hollandia in de muur mocht Theo Visser niet weerhouden om de bal snoeihard achter Nick van Santen te plaatsen en daar mee de wedstrijd in feite op slot gooide 3-1. Hollandia bleef echter niet bij de pakken neer zitten en kwam in de 58e terug in de wedstrijd door knap doelpunt van Sven Deen die na aangeven van Thomas de Jong de 3-2 op het fraaie scorebord bracht. Hollandia probeerde het wel maar kon geen gaatje in de Bussumse verdediging vinden en moest met lege handen terug naar Hoorn.

Hollandia: Nick van Santen – Thomas de Jong – Daan Buurman – Jorg Ooievaar (65e Mark Zwagerman) – Nick de Wit – Sven Deen – Nick Kuin – Tom Overtoom (83e Jay Simons) – Kevin Giele – Pieter Mulder – Boyd Bartele (75e Bart Groot)

Volgende week komt Silvolde naar het Julianapark, Silvolde dat net als Hollandia een moeizaam begin van de competitie kent heeft net als Hollandia drie punten uit vier wedstrijden. De wedstrijd begint om 14:00 uur