Hollandia wint prestigieus duel tegen Always Forward zat. 1

Sonny Pronk (schot)

22 augustus 2019 20:00

Gino D'Onorio

In het voorlaatste oefenduel speelde de Anand equipe tegen een team bestaande uit oud spelers met hoofdklasse ervaring en vele met een Hollandia verleden. Voor een twee honderd man publiek werd het een vermakelijke wedstrijd met een sneller en beter Hollandia. De eerste kans was voor Always Forward met een corner, deze werd echter snel onderschept door de Hollandia verdediging. Hollandia kwam in de zesde minuut op voorsprong door een verwoestend schot van Bart Spil waarop doelman van Loon van Always Forward, die overigens prima keepte, geen antwoord op had. Dat werd tevens de ruststand.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld een sterker Hollandia domineerde de wedstrijd en gaf weinig weg, maar wist de geboden kansen ook niet te benutten. In de 80e minuut was het Sonny Pronk de met een geweldig actie op rechts de stand op 2-0 voor Hollandia bracht.

Zaterdag wacht het laatste oefenduel tegen Fortuna Wormerveer, dat vorig seizoen in de hoofdklasse een tegenstander was van Hollandia. Fortuna Wormerveer acteert in het nieuwe seizoen in de eerste klasse en zal zeker revanche willen nemen op Hollandia.

De wedstrijd in het Julianapark van zaterdag 24 augustus begint om 19:00 uur.