Hollandia - Purmersteijn 1-1

Hoofdklasse A

9 februari 2019 19:00

Mw. Shona Shukrula

Nadat het de gehele dag had gestormd was het opmerkelijk dat de wind tijdens de wedstrijd wat tot rust kwam. Op het veld bleef het allermist rustig met volop strijd leverden Hollandia een Purmersteijn een meer spannende dan goede wedstrijd op de hobbelige maar goed bespeelbare grasmat.

Purmersteijn dat in de eerste helft de gevaarlijkste ploeg was zag in de in de 15e minuut een snoeiharde kopbal via de onderkant van de lat terug het veld inspringen. Hollandia gewaarschuwd voor de aanvalsdrift van de Purmerenders pakte in die fase beter het middenveld op. Na een valpartij in het Hollandia strafschopgebied, was het Daniel Schermer die in de 24e minuut de strafschop benutte en daarmee de ruststand op 0-1 bepaalde.

Na de thee kwam Hollandia beter uit de startblokken dan Purmersteijn, in de 52e minuut van het de alert reagerende Pieter Mulder die de bal uit een corner achter doelman Richard de Groot binnen tikte en de stand op 1-1 bracht. Beide ploegen kregen daarna nog enkele kansen maar de echte strijd werd op het middenveld uit gevochten. Het ruime aanwezige publiek kreeg vanavond een spannend maar geen goede wedstrijd voorgeschoteld maar sprak achteraf van een vermakelijke avond.

Hollandia: Nick van Santen, Thomas de Jong, Nick de Wit, Daan Buurman, Robin Muller van Moppes (84e Bart Groot), Sven Deen, Nick Kuin, Jay Simons (87e Jorg Ooievaar), Mark Zwagerman, Kevin Giele en Pieter Mulder.

De volgende wedstrijd brengt Hollandia naar Beverwijk waar zondag 17 februari om 14:00 uur DEM wacht.