Hollandia afgedroogd in het Julianapark 1-5

SDO (zon)

Jesse van Huisstede (scrimmage)
Sven Deen (corner)
Jesse van Huisstede (penalty)
Theo Visser (schot)
Jesse van Huisstede (intikker)
Jesse van Huisstede (kopbal)
Jesse van Huisstede
Gerrit Snijders
Desley Groenewegen
Maikel van Latum
Dwight Oehlers
Niels Irik
Niels Irik

Hoofdklasse A

19 mei 2019 14:00

DE Heer R. Witlox

Hollandia heeft vanmiddag een zware nederlaag geleden tegen het Bussumse SDO dat nog steeds kans maakt op de titel. Jesse Huisstede was de scherprechter voor de mannen van Charles van Altena met vier doelpunten.

De eerste helft was redelijk gelijkwaardig, SDO opende de score met een enorme scrimmage voor het doel van Nick van Sante. Goudhaantje vanmiddag Jesse Huisstede bracht in de 36e minuut de bal net over de doellijn. Verder werd SDO heerser van het middenveld echter de Hollandia verdediging bleef in laatste fase van de eerste helft makkelijk overeind.

De tweede helft kwam Hollandia sterk uit de startblokken en bracht in de 47e minuut via Sven Deen. Zijn genomen corner verdween zonder dat iemand hem aanraakte achter doelman Rolf Hazelaar (1-1). Zes minuten later werd de stand weer in het voordeel van SDO door een foutloos genomen strafschop door Jesse Huisstede (1-2). Na deze strafschop bleek er iets te knappen bij Hollandia. Binnen zes!! minuten liepen de mannen van SDO uit naar een 1-5 door doelpunten van Theo Visser en Jesse Huisstede twee maal.

Volgende week de laatste wedstrijd van het seizoen waar het Hollandia naar Wijchen brengt waar AWC wacht

Hollandia: Nick van Santen, Thomas de Jong, Nick de Wit, Bart Groot (80e Tom Overtoom), Daan Buurman, Robin Muller van Moppes (58e Pieter Mulder), Hassan Aanzi, Jorg ooievaar, Sven Deen, Kick Kuin en Kevin Giele (74e Nasir Ali Hassan).