Hoogeveen - Hollandia 2-2

Hoofdklasse A

7 oktober 2018 14:00

Rob Wassink

Hollandia en Hoogeveen speelden vanmiddag op het prachtige complex in Hoogeveen tegen koploper en promovendus vv Hoogeveen samen een prima pot voetbal. Hoogeveen kwam als een speer uit de startblokken en zette Hollandia in de eerste 10 minuten onder druk. Geleidelijk kwam Hollandia prima voetballend onder de druk uit en werd het gevaarlijker met kansjes voor Boyd Bartele en Sven Deen, echter scoorde de thuisploeg via Sadik Spijodic in de 30e minuut de 1-0 voor Hoogeveen. Exact een minuut later kon Kevin Giele na aangeven van Boyd Bartele, ontsnappen aan de aandacht van de Hoogeveense defensie en knap de gelijkmaker maken. Hollandia bleef in deze fase de betere ploeg, weer was het de koploper die tegen het spelbeeld in vanuit een dood moment scoorde, Levon van Dijk scoorde met het hoofd uit een vrije trap de 2-1 wat tevens de ruststand werd.

Na de thee werd Hollandia sterker en liet de Hoogeveense doelman Nick Borgman diverse keren handelend optreden, de gelijkmaker hing in de lucht. Toch duurde het tot de 60e minuut dat Kevin Giele weggestuurd door Sven Deen met een enorme dreun de bal in de dak van het Hoogeveense liet belanden. Hollandia rook bloed en ging voor de overwinning maar moest nog alle zeilen bijzetten voor een indirecte vrije trap binnen de 16 na een vermeende terugspeelbal op Nick van Santen. Deze vrijetrap ging tot opluchting van een 40-tal Hoornse supporters naast. De punten werden gedeeld en kende vanmiddag maar een winnaar en dat was het publiek.

Hollandia: Nick van Santen – Thomas de Jong – Nick de Wit – Bart Groot – Daan Buurman – Sven Deen – Nick Kuin – Mark Zwagerman – Kevin Giele – Pieter Mulder – Boyd Bartele (84e Tom Overtoom).

De volgende wedstrijd weer tegen een promovendus DEM uit Beverwijk dat vandaag met 2-2 gelijkspeelde tegen Be Quick 1887.
De wedstrijd in het julianapark begint om 14:00 uur.