Kevin Giele matchwinner met een wonderschoon doelpunt.

RKHVV (zon)

Hoofdklasse A

20 april 2019 18:00

Hollandia behaalde in Huissen op paaszaterdag een moeizame overwinning tegen hekkensluiter RKHVV. In de 66e minuut opende Kevin Giele met een wonderschoon doelpunt de score. Een paar meter over de middenlijn verschalkte hij RKHVV doelman Jop Hemmink die enkele meters voor zijn doel stond.

De eerste helft was de partij in het voordeel van RKHVV met enkele kansen om voor eigen publiek op voorsprong te komen. Hollandia speelde slordig met veel balverlies en niet begrepen acties. De hechte verdediging met Nick de Wit weer in het hart van de verdediging zorgde dat de 0-0 tevens de ruststand werd.

De tweede helft kwam Hollandia feller uit de kleedkamer en zette de RKHVV verdediging op eigen helft onder druk. Dat resulteerde in enkele kansen maar tot scoren kwam Hollandia niet. Tot de 66e minuut Kevin Giele wonderschoon scoorde. Gezien de gehele wedstrijd de juiste uitslag en nam Hollandia de drie punten mee terug naar Hoorn.

Hollandia: Nick van Santen, Thomas de Jong, Nick de Wit, Bart Groot, Daan Buurman, Hassan Aanzi (75e Nasir Ali Hassan), Sven Deen, Nick Kuin, Tom Overtoom (59e Jorg Ooievaar) en Kevin Giele (82e Jarno Overmeer).

Paas maandag speelt Hollandia in het Julianapark een inhaalduel tegen MSC deze wedstrijd begint om 14:00 uur.