Hollandia wint met 2-0 van Silvolde

Hoofdklasse A

30 september 2018 14:00

Barry Hulzinga

Hollandia speelde vanmiddag voor slecht 150 toeschouwers tegen de naaste concurrent op de ranglijst Silvolde een prima eerste helft. De gasten uit Silvolde werden constant onder druk gezet door Hollandia. In de tweede minuut was het al raak, Kevin Giele onderschepte een te korte terugspeelbal op doelman Marco Olthuis. Zijn inzet belande snoeihard tegen de paal, de terug spattende bal was een gretige prooi voor Sven Deen die de stand 1-0 op het scorebord bracht. Silvolde dat zich herpakte maar niet de combinatie zocht bleef de lange bal hanteren. De Hollandia verdediging met als vanouds Nick de Wit in het hart van de verdediging bleef simpel overeind.

De tweede helft was het Silvolde dat meer druk zette op de Hollandia verdediging, dat ging gepaard met lange ballen. Optisch gezien waren de mannen van Dennis van de Beukering gevaarlijk zonder echt gevaarlijk te zijn. Hollandia bleef via de counter de gevaarlijkste ploeg met kansen voor Sven Deen, die zijn inzet via de voet van doelman Marco Olthuis naast het doel zag belanden. Ook invaller Nasir Ali Hassan was dicht bij een treffer, de jonge speler kon na een val en opkruipend de bal niet in het doel krijgen. Na een scherpe counter was het spits Kevin Giele die in de 77e minuut de wedstrijd min of meer op slot schoot en de 2-0 scoorde. In de laatste 13 minuten probeerde Silvolde het wel maar de Hollandia verdediging wist van geen wijken.

Hollandia: Nick van Santen – Thomas de Jong – Nick de Wit – Bart Groot – Daan Buurman – Jorg Ooievaar (79e Jay Simons) – Sven Deen – Nick Kuin – Mark Zwagerman (77e Nasir Ali Hassan) – Kevin Giele – Boyd Bartele (66e Pieter Mulder).

Na deze nuttige en noodzakelijke driepunter gaat Hollandia volgende wedstrijd naar de koploper en promovendus Hoogeveen, bewoner van Sportpark Bentinckspark, Sportveldenweg 1, 7902 NX Hoogeveen. Hoogeveen dat vandaag met 1-6 hard uithaalde tegen Be Quick 1887 is een geduchte tegenstander. Hollandia verwacht ondanks de afstand van 176 kilometer de nodige support van uit Hoorn.