Hollandia laat zege glippen tegen de Bataven.

Bataven (zon)

Damon van Hoften (solo)
Remco van Deelen
Berend Nunes
Daan Basten
Sven Deen (schot)
Assist: Nick de Wit
Rob Aarntzen
Ties van Huet
Thomas Demont (schot)
Damon van Hoften (schot)
Tim Waterink
Tim Waterink
Cas Cornelissen

Hoofdklasse A

16 september 2018 14:00

J.W. Bouw

Vanmiddag speelde Hollandia tegen de Bataven uit Gendt een vreemde wedstrijd, na een 0-1 werd het vlak voor rust 1-1. Na de thee een sterk hollandia dat op 2-1 komt, echter tussen de 75e minuut kantelde de wedstrijd volkomen in het voordeel van de gasten uit Gendt. De Bataven brachten de stand op 2-3.

De eerste helft in het Julianaplansoen was een kwestie van aftasten, tot de 10e minuut. Damon van Hoften kreeg de bal op het middenveld, door zijn snelheid kreeg hij de gelegenheid om buiten het strafschopgebied van Hollandia, Nick van Santen en eigenlijk de Hollandia defensie te verrassen met een schuiver in de rechter beneden hoek. Hollandia kreeg nog enkele kansen maar troffen geen doel. Vlak voor rust was het Kevin Giele die een lange bal onderschepte en de ver uitgelopen doelman Jeroen Wels met een lob verschalkte en de stand op 1-1 bracht op een uitstekend moment.

Na de thee een ontketend Hollandia, na een inzet van Nick de Wit kopte helaas Thomas de Jong de bal over lege doel. Hollandia overheerste in deze fase van de wedstrijd en ging op jacht naar de 2-1. In de 67e was het Sven Deen die knap inschoot na een prima assist van Nick de Wit de stand op 2-1 bracht. Het uitblijven van de 3-1 bracht de Bataven terug in de wedstrijd en werd gevaarlijker voor het doel van Nick van Santen. In 75e minuut was het Thomas Demont die via een van richting veranderd schot de 2-2 op het scorebord bracht. De Mannen uit Gendt beseften dat er meer te halen was op een op dat moment onzeker Hollandia. Na knullig uitverdedigen en enkele prima reddingen van Nick van Santen was het Damon van Hoften die in de 90e minuut een niet te missen cadeau kreeg en de eindstand bepaalde op 2-3.

Volgende week nieuwe kansen tegen SDO uit Bussum, de afstand moet dan geen beletsel zijn voor de Hollandia supporters om Hollandia aan te moedigen. De wedstrijd op sportpark de Kuil begint om 14:00 uur.
Hollandia: Nick van Santen – Thomas de Jong – Nick de Wit – Daan Buurman – Sven Deen – Nick Kuin – Tom Overtoom (73e Bart Groot) – Jay Simons (62e Jorg Ooievaar) – Kevin Giele (62e
Mark Zwagerman) – Pieter Mulder -  Boyd Bartele.