Hollandia beleeft bijna een narow escape in Meppel.

Alcides

Wahid Shimeri (schot)
Wahid Shimeri (schot)
Bram Komduur
Wahid Shimeri (lob)
Bjorn Rellum (schot)
Kevin Giele (schot)
Thomas de Jong (scrimmage)
Assist: Nick de Wit
Sven Deen (schot)
Assist: Kevin Giele

Hoofdklasse A

9 december 2018 14:00

Miquel Hung A Tjong

Hollandia begon de wedstrijd behoudend tegen Alcides met vaak langdurig balbezit zonder echte kansen te creëren. In de 21e minuut was het de razend snelle en behendige Wahid Shimeri die over rechts de Hollandia verdediging zijn hielen liet zien en Nick van Santen kansloos liet en de openings treffer op het scorebord bracht. Drie minuten later was het dezelfde Wahid Shimeri die de bal van Nick de Wit ontfutselde en de 2-0 scoorde. Hollandia verrast door de snelle achterstand probeerde het middenveld over te nemen wat resulteerde in de 30e minuut het eerste schot op doel van Danni Lohman. Alcides bleef de gevaarlijkste ploeg tot aan de rust.

Pieter Mulder verving na de thee Nasir Ali Hassan en bracht wat meer lengte in de aanval en bleef Hollandia aandringen op de aansluit treffer. Nadat Robin Muller van Moppes in de 72e minuut met een blessure het veld moest verlaten en zijn vervanger Tom Overtoom in de 75e minuut met veel ruimte achter zich te maken kreeg met de snelle Wahid Shimeri was het de nummer 11 van Alcides die zijn derde doelpunt wonderschoon afmaakt. Als beloning kreeg hij bij de 3-0 een publiekswissel van trainer Wilco Niemeier. Toen ook nog zijn vervanger Bjorn Rellum een niet te missen kans van Tom Overtoom kreeg leek de wedstrijd gespeeld. Hollandia rechte zijn rug en als zo vaak zijn de mannen van Charles van Alten en Dennis van der Lees pas na het laatste fluitsignaal verslagen. In de 83e minuut van het Kevin Giele de met een knap schot de 4-1 tegen de touwen knalde. In de 85e minuut was het Nick de Wit die na goed door zetten de bal aan Thomas de Jong gaf en deze achter doelman Danni Lohman schoot. De mee gereisde Hollandia supporters gingen er een beetje in geloven dat er een klein wondertje zou geschieden, helemaal toen Sven Deen de 4-3 tegen de touwen schoot in de 89e minuut. De resterende tijd was echter te kort om een resultaat te halen tegen Alcides.

Hollandia: Nick van Santen – Thomas de Jong – Bart Groot – Nick de Wit – Daan Buurman – Robin Muller van Moppes (72e Tom Overtoom) – Sven Deen – Nick Kuin – Mark Zwagerman – Kevin Giele – Nasir Ali Hassan (46e Pieter Mulder).

Volgende week speelt Hollandia de laatste wedstrijd van 2018 in het Julianapark tegen AWC uit Wijchen, deze wedstrijd begint om 14:00 uur.