Hollandia hard onderuit in Meppel

Hoofdklasse A

4 november 2018 14:00

de heer L. van Leeuwen

Vanmiddag speelde Hollandia de lastige uitwedstrijd tegen MSC/Amslod in Meppel. De mannen uit Meppel waren vandaag een maatje te groot, vooral de fysieke kracht was vanmiddag doorslaggevend. Via doelpunten van Justin Benjamins 2x en Noah Schuurman 2x werd het 4-0 voor de thuisploeg.

De eerste helft kenmerkte zich door slordigheid van beid ploegen en werden er weinig kansen gecreëerd, de Hollandia verdediging bleef simpel overeind tegen MSC, maar ook de verdediging van MSC had weinig moeite met de voorwaartsen van Hollandia.

In de tweede helft een ander spelbeeld Hollandia werd wat brutaler en nam het initiatief en misschien teveel risico om de score te openen. In de 55e minuut werd Robin Muller van Moppes hard geraakt en moest helaas na zoveel blessureleed het veld verlaten. In de 68e was het Justin Benjamins die de score opende na een chaotisch moment voor het doel van Nick van Santen die de eerste inzet knap redde. Hollandia rechte de rug en ging voor de gelijkmaker, echter tien minuten later was het Noah Schuurman die een niet te missen kans kreeg voor open doel en de score uitbreide naar 2- 0 en daarmee gezien de resterend tijd de wedstrijd op slot gooide. Nog was het niet genoeg voor de mannen van Berry Zandink en bouwden de score verder uit via doelpunten van Justin Benjamins 82e en Noah Schuurman 90e naar een 4-0 overwinning.

Hollandia: Nick van Santen – Thomas de Jong – Nick de Wit – Daan Buurman – Robin Muller van Moppes (55e Tom Overtoom) – Sven Deen – Nick Kuin – Mark Zwagerman – Kevin Giele – Pieter Mulder – Boyd Bartele (60e Jay Simons)

Volgende week geen programma, zondag 18 november gaat Hollandia op bezoek bij Be Quick 1887 aan de Rijksstraatweg 14 in Haren (Groningen).