Hollandia boekt zijn vijfde overwinning op rij.

Alphense Boys

Bart Spil (schot)
Alessio van der Straaten
Joey Lauhouh Kouadio
Kasper Michel
Tarik Zaanani
Milan Stiphout
Mike Bavelaar
Finn Brandt
Arjan Ouwendijk

Hoofdklasse A

19 oktober 2019 15:00

J. Nelissen

Hollandia speelde vanmiddag ruim 36 minuten met 10 man na het wegsturen van Niek Reus die zijn tegenstander vastpakte. Desondanks werd het een 3-0 overwinning voor Hollandia op Alphense Boys. Doelpunten makers waren Bart Spil (45+3 min.), Mukthar Suleiman (2-0 en 3-0 in de 50e en 73e min.)

Foto's en verslag: Peter van Lobberegt

In een aantrekkelijk duel op zaterdagmiddag wist Hollandia de drie punten binnenshuis te houden. Alphense Boys dat in het begin van het seizoen evenals Hollandia de ambitie had om te promoveren naar de derde divisie, speelde vanmiddag vooral het tweede gedeelte van de eerste 45 minuten een sterke wedstrijd. Hollandia doelman Joey Wiese en de hechte verdediging van Hollandia lieten de mannen uit Alphen a/d Rijn weinig kansen om de score te openen, de paal was in de 21e minuut die Alphense Boys van een doelpunt af. In de extratijd (vanwege een kapotte grensrechtervlag) voor de thee was het Bart Spil die score opende met een knap schot langs de uitstekende Tim van de Linden doelman van Alphense Boys.

De tweede helft begon Alphense Boys te jagen op de gelijkmaker, maar door een prachtig doelpunt van Mukthar Suleiman in de 50e minuut leken alle illusies van Alphense Boys verdwenen. In de 56e minuut zou dat even veranderen, Niek Reus kon op de rand van het strafschop gebied niet anders doen dan de doorgebroken speler van Alphense Boys onderuit te trekken. De uitstekend leidende scheidsrechter J. Nelissen trok direct rood en Niek Reus kon vertrekken naar de kleedkamer. De toegekende vrijetrap werd jammerlijk verprutst door Alphense Boys. Hollandia rechte zijn rug, met nog ruim 36 minuten te gaan was de 2-0 magertjes gezien de druk die Alphense Boys op de verdediging van Hollandia zette. Alphense Boys gaf echter veel ruimte weg. Via enkele snelle omschakelingen kreeg Hollandia diverse kansen om de 3-0 op het scorebord te brengen. In de 73e minuut was het Mukthar Suleiman die ongrijpbaar dit klusje afmaakte tot grote vreugde van het vele publiek en daarmee de eindstand op het scorebord bracht. De eerder genoemde ambitie van Alphense Boys kan na deze wedstrijd voorlopig de koelkast in terwijl Hollandia na vandaag op koers blijft.

A.s. dinsdag 22 oktober speelt Hollandia de districtsbekerwedstrijd tegen Saenden uit Zaandam. Het sportpark Schanszicht is gelegen aan de Diederik Sonoyweg 20, 1509BR Zaandam. Deze wedstrijd begint om 20:30 uur en staat onder leiding van de heren R. Westland, M. Ris en nog een derde official.