Hollandia met 3-0 over hekkensluiter RKHVV.

RKHVV (zon)

Assist: Kevin Giele
Assist: Sven Deen
Mike Propper
Danny de Lorijn
Lars Smeenk
Jefta Koudijs
Jordy Geilen
Keyme Boisman
Kevin Giele (stift)
Assist: Onbekend

Hoofdklasse A

2 december 2018 14:00

De heer J. W. Bouw

Vanmiddag in een druilerig Julianapark won Hollandia verdiend van hekkensluiter RKHVV uit Huissen in een eenzijdig duel en plaatst zich op de vijfde plek op de ranglijst.

De eerste helft was Hollandia met goed positie spel heer en meester in het Julianapark. Dat overwicht kon echter niet in doelpunten worden uitgedrukt. In de 22e minuut was het Mark Zwagerman die een afgeslagen bal snoeihard en dik verdient achter de Huissense doelman Jop Hennink joeg. Op dat moment wilde Hollandia uiteraard meer maar vergat het middenveld. In het laatste kwartier van de eerste helft werd het spel van Hollandia slordiger met onnodig balverlies tegen deze zwakke tegenstander. Door goed ingrijpen van de Hollandia verdediging werd er niet gescoord door de mannen van trainer Ben Gerritsen en kon men genieten van de thee.

Het tweede gedeelte van de wedstrijd gaf een heel ander beeld, een agressief Hollandia ging op jacht naar de tweede treffer. Weer was het de sterk spelende Mark Zwagerman die het doel trof, in de 55e minuut bracht hij knap Hollandia op een 2-0 voorsprong tegen RKHVV en daarmee de wedstrijd eigenlijk op slot gooide. RKHVV bleef ondanks de achterstand met twee geparkeerde bussen in de Huissense verdediging loeren op een uitval om de schade te beperken. Tot in de 81e minuut een na een snelle aanval Kevin Giele met een prachtige stift de stand op 3-0 bracht. Nasir Ali Hassan had nog de 4-0  op zijn schoen maar kreeg de effectvolle bal niet onder controle op de doellijn.

Hollandia: Nick van Santen – Thomas de Jong (85e Mike Soepboer) – Nick de Wit – Bart Groot – Daan Buurman – Robin Muller van Moppes (85e Tom Overtoom) - Sven Deen -  Nick Kuin -Mark Zwagerman – Kevin Giele – Nasir Ali Hassan (66e Pieter Mulder)

De wedstrijd stond vanmiddag onder leiding van de heren J. Bouw, I. Larijn en J. van Ditmarsch.

Volgende week gaat Hollandia op bezoek bij een bekende tegenstander Alcides in Meppel, daar zal Hollandia moeten proberen de drie punten mee naar Hoorn te nemen. Het jeugdige team van trainers Charles van Altena en zijn technische staf verdienen een ruime support vanuit Hoorn. Daarom zien wij u graag terug op sportpark Ezinge in Meppel de aftrap van deze wedstrijd is om 14:00 uur.