Hollandia werd in de vijfde minuut wakker.

AWC (zon)

Kevin Giele (schot)
Joost Loffen
Daan Pauwels
Laurens Loenen
Safa Kizir
Daan Pauwels
Rico Timmermans
Jaap Jansen
freek Thoone (schot)
Sven Deen (schot)

Hoofdklasse A

24 februari 2019 14:00

de heer W. Wiersma

Een rare titel van een verslag zou u denken, in de vijfde minuut was het AWC Hollandia dat wakker schudde met een knal op de lat. Na dit wapenfeit van de ploeg uit Wijchen was het Hollandia dat de lakens uitdeelde in het Julianapark. Iedereen weer goed bij de les van Hollandia schiep zich diverse kansen. Het duurde tot de 41e minuut voordat Hollandia zich beloonde, de 17 jarige Genairo Promes die zijn eerste basisplaats verdiende na een prima invalbeurt van vorige week tegen DEM. Hij ontsnapte op snelheid, nadat hij diverse malen ongrijpbaar was voor de verdediging van AWC en scoorde zijn eerste treffer in de hoofdklasse. Hollandia bleef tot aan de rust de betere ploeg en schiep zich diverse kansen maar wisten die niet te verzilveren.

De tweede helft was goed en wel aan de gang of Kevin Giele met enkele knappe kapbewegingen de bal achter Jarik Veltmaat schoot. Na de 2-0 was het Hollandia dat vergat een ruimere afstand te nemen van het povere AWC werd in de 75e minuut weer uit de ruststand gewekt door Freek Thoone die een verdwaalde bal in de verdediging van Hollandia simpel achter Doelman Nick van Santen schoot. Sven Deen bracht met een prachtig doelpunt twee minuten later de rust weer terug bij Hollandia en bracht de 3-1 op het scorebord. Hollandia boekte daarmee verdiend een belangrijke overwinning op zijn naaste concurrent op de ranglijst.

Hollandia: Nick van Santen, Nick de Wit, Bart Groot, Daan Buurman, Robin Muller van Moppes, Sven Deen, Genairo Promes (66e Luke Abelskamp), Mark Zwagerman, Mike Soepboer, Kevin Giele (78e  Hassan Aanzi en Pieter Mulder.

Volgende week is het Hoogeveen dat afreist naar het Julianapark, deze wedstrijd is een inhaler tijdens het carnavals weekend. U bent gratis welkom bij deze wedstrijd en hopen op een grote support om Hollandia de punten binnen Hoorn te houden.