Rode kaart beslissend in het duel DEM tegen Hollandia.

DEM (zon)

Michael Obioha
Michael Obioha
Sem van Amersfoort
Cerilio Crijntje
Richie Owusu-Ansah
Cerilio Crijntje (schot)
Richie Owusu-Ansah (schot)
Mike Adrichem
Martijn Kuijs
Richie Owusu-Ansah

Hoofdklasse A

17 februari 2019 14:00

de heer A. Midden

Vanmiddag speelde Hollandia tegen de nummer 3 DEM uit Beverwijk, beide ploegen wilden niet verliezen en speelden een behoudend duel met voor beide ploegen enkele kansen. Er viel echter toch nog een doelpunt, Mark Zwagerman scoorde in de 20e minuut maar deze werd afgevlagd voor vermeend buiten spel. DEM zag ook een inzet via de buitenkant van de paal naast gaan. Het duel speelde zich voornamelijk af rondom de middenlijn. Met een 0-0 stand werd de rust gehaald.

Na de rust eenzelfde spelbeeld, tot de 67e minuut Nick Kuin zijn tweede gele kaart moest incasseren en vroegtijdig de kleed kamer moest opzoeken. DEM kreeg meer de ruimte en had na de rode kaart slechts twee minuten nodig om het eerste doelpunt te scoren. Cerilio Crijntje kon geheel vrij de bal achter Nick van Santen schieten. Hollandia was even de kluts kwijt in deze fase, tien minuten later lag de nummer twee in het doel van Hollandia, in de 79e minuut was het Richie Owusu-Anash die scoorde. Met tien man werd Hollandia in het laatste kwartier wonderwel de betere ploeg, DEM begon nerveus te worden en werd slordig in de verdediging. Hollandia wist echter geen treffer te produceren en moest genoegen nemen met een zure nederlaag gezien de afzeggingen en blessures van diverse spelers. Er gaat een groot compliment naar de bank waar de gemiddelde leeftijd 17 jaar en 5 maanden was.

De volgende wedstrijd wordt gespeeld in het carnavals weekend tegen AWC in het Julianapark, deze wedstrijd begint om 14:00 uur waarbij Hollandia best een steuntje kan gebruiken van haar supporters.

Hollandia: Nick van Santen – Thomas de Jong (84e Mike Soepboer) – Nick de Wit – Bart Groot (75e Jarno Overmeer) – Daan Buurman – Robin Muller van Moppes – Sven Deen – Nick Kuin – Mark Zwagerman – Kevin Giele _ Pieter Mulder (46e Genairo Promes).