Hollandia zet naaste concurrent opzij in het Julianapark.

Achilles 1894 (zon)

Remy Klaassens
Youri Schuur
Jaen Pierre N'Gouan
David Modderman
Stan Haanstra
Rick Wiersma
Luuk Kuipers
Sven Deen (penalty)
Tim Migchelsen
Rachid Traore
Tim Migchelsen

Hoofdklasse A

28 oktober 2018 14:00

De Heer J. Akkerman

Vanmiddag in een ijskoud Julianapark speelde Hollandia een zakelijke wedstrijd tegen Achilles 1894, beide ploegen lieten in de eerste helft weinig toe. De weinige kansen die men kreeg werden niet benut of door uitsteken keeperswerk teniet gedaan. Een 0-0 stand was de eerste helft dan ook de juiste score. De tweede helft bracht wat meer spektakel waarbij Sven Deen de matchwinner werd door een benutte strafschop.

De tweede helft begon Hollandia sterk het schiep diverse kansen met schoten van Mark Zwagerman en Kevin Giele. De uitstekende doelman Morten Otto stopte deze vakkundig uit de kruising. Ook Achilles 1894 bleef gevaarlijk via het midden echter de hechte verdediging met doelman Nick van Santen wisten van geen wijken. In de 76e minuut was het Kevin Giele die zijn tegenstander zijn hielen liet zien. Zijn voorzet knalde tegen de uitgestoken arm van Luuk Kuipers en scheidsrechter Akkerman kon niet anders dan een strafschop geven. Sven Deen nam deze pingel feilloos en scoorde daarmee zijn zevende treffer van dit seizoen. Hollandia liet zich niet terug zakken en ging op jacht naar een tweede treffer welke helaas uitbleef in deze vooral in de tweede  helft een aantrekkelijke wedstrijd.

Hollandia: Nick van Santen – Thomas de Jong – Nick de Wit – Bart Groot (46e Robin Muller van Moppes) – Daan Buurman – Sven Deen – Nick Kuin (62e Tom Overtoom) – Mark Zwagerman – Pieter Mulder – Boyd Bartele (67e Jay Simons).

Volgende week gaat het hele circus naar Meppel waar MSC/Amslod wacht op sportpark Ezinge in Meppel, deze wedstrijd begint om 14:00 uur.