AFC’34 – Hollandia

Marijn Ploem (schot)
onbekend (schot)

22 augustus 2020 17:00

Op een geweldig complex kwamen zaterdag laat in de middag twee oude rivalen elkaar tegen in een oefenwedstrijd. AFC’34 acterend in de eerste klasse zondag amateurs was in de eerste helft niet de mindere van Hollandia. Beide verdedigingen bleven gemakkelijk overeind. Behalve in de 5e minuut toen werd Joost Ruttenberg binnen de beruchte lijnen ongeoorloofd afgestopt, de toegekende strafschop werd door Scott Iredale opgeëist en schoot de strafschop feilloos achter de AFC’34 doelman. Dat was eigenlijk het enige hoogte punt van deze eerste helft, Hollandia erg gehaast kon het spel niet maken. De tweede helft met enige wissels werd Hollandia sterker en liep uit naar een 0-4 voorsprong door doelpunten van Sonny Pronk, Milan Vissie en Marijn Ploem. In de 92e minuut scoorde AFC'34 de 1-4 dat tevens de eindstand werd.

Dinsdag 25 augustus gaat het gezelschap naar Noordwijk om tegen de plaatselijke tweede divisie club voor de laatste oefenwedstrijd in de voorbereiding aan te treden. Deze wedstrijd begint om 20:00 uur.