Hollandia behaalde een verdiende overwinning op Be Quick 1887.

Be Quick 1887

Thomas de Jong (scrimmage)
Assist: Kevin Giele
Arnoud Bentum (kopbal)
Bart Groot (vrije trap)
Jay Simons (solo)

Hoofdklasse A

18 november 2018 14:00

De heer J. Kaper

Hollandia begon vanmiddag sterk in Haren al in de 9e minuut was het Thomas de Jong die na een scrimmage de bal achter doelman Bram Pikkemaat prikte en 0-1 op het scorebord bracht. Vier minuten later was het Tarik Faraouni die een duel won van een Hollandia verdediger, zijn afgemeten voorzet werd door Arnoud Bentum tegendraads ingekopt en zo de stand weer gelijk bracht. Hollandia creëerde net als Be Quick 1887 diverse kleine mogelijk heden waarbij de beide verdedigingen moeiteloos overeind bleven. Hollandia had wel het betere van het spel maar kon dit niet in doelpunten verzilveren. Met de 1-1 werd de rust bereikt.

De tweede helft had Be Quick 1887 even een overwicht op de helft van Hollandia, maar dat was van korte duur. Het leverde slechts een goede kans op maar het schot van Marc Vegter belande net naast het doel van Nick van Santen. Hollandia daarin tegen werd steeds meer gevaarlijker, een knullige overtreding in de 70e minuut net buiten het strafschopgebied werd een prooi voor invaller Bart Groot. Zijn zuivere schot was onbereikbaar voor doelman Bram Pikkemaat belande in de rechter beneden hoek. 1-2. In de 83e minuut was het de uitblinkende Jay Simons die fraai de 1-3 op het scorebord bracht en zo een belangrijke overwinning voor Hollandia veilig stelde.

Hollandia: Nick van Santen – Thomas de Jong – Nick de Wit – Daan Buurman – Robin Muller van Moppes (70e Boyd Bartele) – Sven Deen – Nick Kuin – Jay Simons – Mark Zwagerman – Kevin Giele - Pieter Mulder (57e Bart Groot).

Volgende week komt promovendus Fortuna Wormerveer naar het Julianapark voor een heuse Noord-Hollandse derby, deze wedstrijd begint om 14:00 uur.