Hollandia pakt een punt in Oostzaan.

OFC (zon)

Petar Stoskovic (e.d.)
Sonny ten Hoope
Sofian Akouili
Mukthar Suleiman (penalty)
Bilal elAmrani
Bilal Abdel Hasnaoui
Sofian Akouili
Deniz Aslan
Edio Biberoglu

3e divisie B

20 september 2020 14:30

V. Ris

OFC en Hollandia hebben dit seizoen geen vergelijkbare intenties in de derde divisie. In Oostzaan is het gericht op de tweede divisie. Terwijl Hollandia als nieuwkomer in de derde divisie de kat uit de boom kijkt en mikt op behoud en hoopt op beter.

Hollandia liet in Oostzaan zien dat het zich niet zo maar laat slachten en sterker nog de betere ploeg was in de eerste helft wat werd afgesloten met een 0-1 voorsprong. Aanvaller Mukthar Suleiman, weggekaapt door OFC van Hollandia werd gedegradeerd tot verdediger van Niek Reus die veelvuldig de aanval zocht over rechterflank. De voorsprong van Hollandia was fortuinlijk de bal werd door de OFC doelman in eigen doel gewerkt na een corner van Hollandia. Hollandia kreeg voor rust zelfs nog een enorme kans om de score te verdubbelen. Sven Deen trok goed voor op Mark Zwagerman, maar ongedekt schoot de aanvaller de bal hoog over.

Na de thee was het OFC dat de klok sloeg, het kon geen bres slaan in de hechte verdediging van Hollandia. Het is voor de mannen van Anand en Joep jammer dat de slecht fluitende scheidsrechter en zijn tweede assistent een behoorlijke stempel drukte op het verloop van de wedstrijd. Na iets meer dan een uur mocht de aanvaller uit Hoorn in Oostzaanse dienst opnieuw ongehinderd aanleggen. Dit keer was het vanaf elf meter. De penalty was een cadeautje van scheidsrechter Victor Ris, die floot toen Nick Kuin de bal van nog geen dertig centimeter afstand van zijn directe tegenstander tegen zijn weg gedraaide bovenarm kreeg. Suleiman liet Van der Werff nu via de binnenkant van de paal wel kansloos.

Hollandia kwam in deze fase een enkele maal meer onder de druk van OFC uit. Weer was het de falende leidsman die een doorbraak van Hollandia af vloot wegens buitenspel. Wat hem misschien was ontgaan dat de bal via een OFC-er tegen een andere OFC-er werd aangeschoten en zodoende een vrije doorgang creëerde. De tweede assistent deed zijn vlag omhoog en de leidsman volgde hem blindelings.

Al met al een terechte uitslag. Volgende week komt een oude bekende op bezoek in het Julianapark, dan is Hollandia gastheer van

ADO’20 uit Heemskerk, deze wedstrijd begint om 14:00 uur