Twee kostbare foutjes nekken Hollandia in Utrecht.

Hercules (zon)

David Carmelia (afstandschot)
Tim Pieters (schot)
Tyrone Fonville
Dirk Homoet
Oussama Lahri
Vincent Muis
Lars Vermeulen
Mohammed Himich
Omar el Ghazouani
Mike de Beer

3e divisie B

21 november 2021 14:00

G. Stegeman

Sportpark Voordorp
Voorveldselaan 4
3573PV
UTRECHT

Door: Peter van Loberegt

Hollandia speelde in de eerste helft compact met een prima organisatie, het liet zich niet uit de tent lokken door het betere en veelvuldig bal bezit van Hercules.
Hollandia loerde op de counter met de snelle Sven Deen. De mannen van Anand Jagdewsing kregen ook enkele kansen en wat mooi was om te zien, het gaf niets weg aan de betere ploeg.
In de 30e minuut viel de onmogelijk doch fraai ingeschoten bal van David Carmelia vanaf de rechter zijkant met een boog over doelman Joey Wiese in het Hollandia doel verdween. Hollandia bleef in de resterende 15 minuten van de eerste helft loeren op de gelijkmaker, maar slaagde er niet in om met een gelijke ruststand van de thee te genieten.

De tweede helft was goed 20 seconden aan de gang toen Hercules op een 2-0 kwam. Hollandia was duidelijk nog niet klaar om te beginnen gezien de houding “pak jij die man of moet ik dat doen”.
De geheel vrijstaande Tim Pieters kon op zijn gemak de hoek uitkiezen en zo de wedstrijd op slot schoot. Hollandia kreeg nog enkele kansen om een aansluit treffer te scoren, maar meer dan enkele kansen werd het niet vanmiddag.

Hollandia: Joey Wiese, Niek Reus (70e Jesse Wenners), Nick de Wit (69e Joep Rive), Marijn Ploem, Daan Buurman, Sem Biezen (83e Alpha Kashama), Sven Deen, Nick Kuin, Boyd Stevens, Jay van Ooijen en Bart Spil.
Volgende week komt een oude bekende ADO’20, dat deze week niet in aktie kon komen vanwege een afgelaste wedstrijd, naar het Julianapark. Als alles in deze rare Corona tijd tenminste goed gaat begint deze wedstrijd uiteraard zonder publiek om 14:00 uur.