Hollandia wint met vrijwel complete selectie van RKAV Volendam.

RKAV Volendam 1 zat.

Joep Rive (schot)
Joep Rive (schot)
onbekend

10 augustus 2021 19:30

Verslag: Koos Bol
Met een vrijwel complete selectie, bestaande uit ervaring in combinatie met talentvolle jeugdige en nieuwe Hollandianen liet Hollandia zien er zin in te hebben op deze mooie zonnige avond en na een fantastische aanval leidde de ploeg al binnen 2 minuten met 0-1 door een goal van Jay van Ooijen. Na een verder gelijkopgaande 1e helft liet Hollandia aan het einde  de bekende teugels iets teveel vieren waardoor Volendam langszij kwam en er met een 1-1 stand gerust werd.

Na wat spelerswissels liet ook Joep Rive zien dat hij aardig begint te wennen binnen Hollandia en na weer een aantal mooie passes van o.a. Sem Biezen scoorde Joep 2x achter elkaar wat dus resulteerde in een 1-3 voorsprong.

Daar Hollandia moeite had de regie in handen te houden nam Volendam in de eindfase de wedstrijd toch weer over waardoor de achterste linie van Hollandia even behoorlijk aan bak moest. Ondanks goed verdedigend werk en een aantal sublieme reddingen van Hollandia's talentvolle  Keeper Huub Schuurman, wist Volendam nog een keertje te scoren en werd de wedstrijd afgesloten met een 2-3 winst voor Hollandia.

Hollandia is op koers naar de competitiestart over 2 weken en treft aanstaande zaterdag in het KNVB bekerduel 3e divisionist ACV.