Hard werkend Hollandia wint dik verdiend in Gorinchem.

Unitas (zon)

Sven Deen (schot)
Davey Overes
Ozan Cimen
Joep Rive (schot)
Assist: Onbekend
Omar Boulamhayen
Joey Lokasi
Daan Ruwaard
Daniel Alexander Walu
Jeremy van Uunen
Sven Deen (schot)

3e divisie B

20 februari 2022 14:00

J.W. Bouw

Sportpark Molenvliet
Bataafsekade 6
4204AX
GORINCHEM

Een compact en met veel pressie spelend Hollandia,  was vanmiddag tegen de nummer drie van de ranglijst Unitas een maatje te groot.
Sven Deen was vanmiddag weer ouderwets op dreef, veel meters maken en daarbij nog twee keer scoren. Heel het team bleef vanmiddag de baas over Unitas.

In de achtste minuut was het Sven Deen die de bal diagonaal achter doelman Ronald Vlot schoot. Hollandia bleef jagen op de bal met Joep Rive en Sven Deen, aangemoedigd door de bank, als grote jagers. Opvallend was het sterke optreden van de onherkenbare (met dreadlocks) Jesse Wenners als rechtervleugelverdediger.
Hollandia kreeg in de eerste helft nog diverse kansen maar deze werden niet benut, het gaf echter ook geen enkele kans weg aan Unitas.

Na de thee was de wedstrijd tien minuten oud toen Joep Rive zijn harde werken beloond zag, na aangeven van Boyd Stevens, met een fraaie treffer met links. Hollandia hield zich gedisciplineerd aan de tactiek en gaf daardoor geen kans weg omdat alle spelers de druk hoog bleven uitvoeren. In de zeventigste minuut was het Sven Deen drie verdedigers zijn hielen liet zien en zijn tweede treffer van deze middag aantekende. Na deze acties was voor deze twee de pijp leeg en werden in de zesenzeventigste minuut verdienstelijk vervangen door Omar Nait Aicha en Joost Langedijk.

Unitas: Vlot, Boulamhayan, Kivaka, Kiflom Tsegay, Overes (55. Cimen); Tilahun Tefora, Lokasi (66. Ruwaard), Zaimi; Alexander Walu (66. Van Uunen), Habtemariam, Pisas.

Hollandia: Bommels; Wenners, Ploem, Buurman, Kuin; Rive (76. Nait Aicha), Spil, Biezen (62. Vissie), Stevens, Van Ooijen (87. Langedijk); Deen (87. Kar).
Arbitrale trio: De heren Jan – Willem Bouw, Gerke Jansen en Jens Bleeker.

Volgende week hopen wij u na lange tijd weer te ontmoeten in het Julianapark, dan komt de nummer acht Dongen op bezoek in Hoorn deze wedstrijd begint om 14:00 uur.