Hercules sterker en effectiever dan Hollandia.

Hercules (zon)

Bjorn van Gorkom (scrimmage)
Onbekend (penalty)
Tim Pieters (lob)
David Shanon Carmelia
Youssef el Bouaazzati
Nordin Zoufri
Rogier Benschop
Oussama Lahri
Mohammed Himich
Rogier Benschop (schot)

3e divisie B

1 mei 2022 14:00

J. Kaper

Sportpark Juliana
Nieuwe Wal 2
1621MB
HOORN NH

Verslag en foto’s: Peter van Lobberegt

Hollandia had het vanmiddag in eigen huis lastig tegen de nummer vier Hercules. De Utrechters scoorden de doelpunten op cruciale momenten in de wedstrijd.
Hollandia zal aan de bak moeten in de komende zes wedstrijden om voor behoud te strijden in de derde divisie.

De eerste helft was 14 minuten oud toen de slimme Bjorn van Gorkom de 0-1 achter doelman Huub Schuurman schoot. Hollandia stelde binnen vier minuten orde op zaken doormiddel van een strafschop na een handsbal. Boyd Stevens benutte deze buitenkans subliem. In de dertigste minuut raakte de goed spelend Amoah Foa Sam geblesseerd en werd vervangen door Milan Vissie Iedere aanwezige dacht dat de rust met een 1-1 stand gehaald zou worden. Tim Pieters “ook in Utrecht tegen Hollandia trefzeker” was er als de kippen bij om de half gestopte bal in een scrimmage in de 43e minuut in het Hollandia doel te werken.

In de tweede helft een sterker Hercules maar de mannen van Rene van der Kooij wisten de kansjes niet te benutten. Hollandia vocht voor wat het waard was om de gelijkmaker te forceren. Helaas mislukten de doelpogingen. Dat Rogier Benschot in de 91e minuut de 1-3 scoorde was meer voor Hollandia voor de statistieken.

Hollandia: Huub Schuurman, Niek Reus, Daan Buurman, Sem Biezen, Joep Rive, Sven Deen, Amoah Foa Sam (30e Milan Vissie), Sonny Pronk (60e Jay van Ooijen), Omar Naid Aicha (60e Lotfi Attahiri), Boyd Stevens en Bart Spil.

Volgende week wacht een oude bekende ADO’20 op het sportpark de Vlotter in Heemskerk. Deze wedstrijd begint om 14:00 uur.