Bittere nederlaag Hollandia tegen JOS Watergraafsmeer

Nieuwe Wal 2
1621MB
HOORN NH

Na de 3-5 overwinning van paaszaterdag op OFC in Oostzaan, lukte het weer niet om een overwinningen reeks neer te zetten. Diep in blessuretijd was het invaller Tim Plemper die vanaf rechts doelman Joey Wiese het nakijken gaf. Weer geen twee overwinningen achter elkaar.

De eerste helft speelde zich vooral rond het middenveld af, behalve de enige opleving in de derde minuut toen Tony Tol zijn inzet terug zag spatten van de lat. De uitstekend spelende Omar Nait Aicha speelde zich knap vrij, maar zag zijn schot vlak voor de rust boven doelman Rene de Jong het aluminium raken.

Na de thee was het Hollandia de betere ploeg maar kon geen doelrijpe kansen creëren. De wedstrijd stevende af op een bloedeloos gelijkspel. Invaller Tim Plemper dacht daar anders over en bracht de stand in de 93e minuut met een laag schot in de verre hoek op 0-1. De vreugde uitbarsting van de Amsterdammers stak in schril contrast af met de teleur gestelde spelers en supporters van Hollandia.

Hollandia belande na deze bittere nederlaag op de 16 plaats met 27 punten. Het verschil met nummer 15 EVV 28 punten en nummer 14 DEM 29 punten is nog klein, de 14e plaats betekend rechtstreekse handhaving dus die ploegen kan Hollandia (16e) nog voorbij. De veertiende plek betekent rechtstreekse handhaving, de nummers 15 en 16 spelen promotie degradatie en de nummers 17 en 18 degraderen rechtstreeks naar de Hoofdklasse. Maar zo ver is het nog niet met nog acht wedstrijden voor de boeg is nog veel mogelijk nu het moordende programma achter de rug is. Zondag staat Quick op het programma in ’s Gravenhage dat de tiende plaats bezet houdt.

Hollandia: Joey Wiese, Niek Reus, Daan Buurman, Milan Vissie, Sem Biezen, Sven Deen, Nick Kuin, Sonny Pronk (79e Joep Rive), Omar Nait Aicha (85e Lotfi Attahiri), Boyd Stevens en Jay van Ooijen (46e Joost Langedijk).