Hollandia recht rug na snelle tegentreffer.

OSS'20 (zon)

Tim Waterink (schot)
Bart Spil (schot)
Assist: Sven Deen
Onbekend (kopbal)
Joep Rive (schot)
Joep van der Velden
Joep van der Velden
Daan de Bruijn
Tom Pijnenburg
Rob van Sonsbeek

3e divisie B

23 maart 2022 19:30

Anoniem

Sportpark Juliana
Nieuwe Wal 2
1621MB
HOORN NH

Door: Peter van Lobberegt

Hollandia startte gisteravond de eerste wedstrijd in een serie van twee wedstrijden per week. OSS’20 was de tegenstander in een vooral in de tweede helft aantrekkelijk duel. Ondanks dat de toegang gratis was konden er maar weinig toeschouwers de weg naar het Julianapark vinden, het team van Anand Jagdewsing verdient meer support !

Hollandia kwam al snel in de problemen en keek al in de tweede minuut tegen een 0-1 achterstand aan. Tim Waterink opende de score nadat de bal tegen de paal geschoten werd door spits Tony de Groot. Hollandia leek van slag en vergat de organisatie tegen een goed spelend OSS’20. Gaandeweg in de eerste helft kreeg Hollandia wat meer grip op zichzelf en ontspon zich een gelijk opgaande wedstrijd. Het was  Sven Deen die in de 40e minuut met een hard schot doelman Rick van der Leest in moeilijkheden bracht, in de rebound scoorde de alerte Bart Spil de 1-1. Daarmee werd de ruststand bereikt toe tevredenheid van de Hollandia supporters.

Na de thee was het Hollandia die de wedstrijd naar zich toe trok, het liet OSS’20 op het middenveld knap combineren maar liet het niet toe naar het doel van Joey Wiese. Ik de 49e minuut was het Daan Buurman die na een corner van Jay van Ooijen snoeihard de bal in het OSS’20 kopte. Acht minuten later was het Joep Rive die achter een lange bal aanliep en met veel vechtlust de bal in het OSS”20 doel schoof. Hollandia werd nog even in het nauw gebracht na een onoplettendheid van Joey Wiese maar kon opgelucht ademhalen dat de bal niet in het doel verdween.

Hollandia: Joey Wiese, Nick Reus, Nick de Wit, Daan Buurman, Sem Biezen, Joep Rive, Sven Deen, Nick Kuin, Boyd Stevens (80e Milan Vissie), Jay van Ooijen (86e Joost Langedijk) en Bart Spil.

Zondag wacht Groene Ster deze wedstrijd in Heerlerheide 261 km ver begint om 14:30 uur. En woensdag wacht Westlandia in Naaldwijk, deze wedstrijd begint om 20:00 uur.