Hoog druk zettend Groene Ster werd slordig Hollandia fataal in Limburg.

Groene Ster (zon)

Amin Elalji (kopbal)
Bryan Simons (schot)
Chefrino Eind (schot)
Shaquille Simmons
Florijn Guncati
Safouane Ahidar
Swen Cornelissen
Dylan Zwartjes
Joël Hensen
Bart Spil (schot)

3e divisie B

27 maart 2022 14:30

N. Boel

Sportpark Pronsenbroek
Hei-Grindelweg 66
6413BS
HEERLEN

Verslag en foto’s: Peter van Lobberegt

Maurice Verbunt trainer van Groene Ster had zijn huiswerk goed gedaan na de uitwedstrijd tegen Hollandia. De thuisploeg, derde in de derde divisie, zette de Hoornse formatie flink onder druk, waardoor het middenveld veelvuldig balverlies leed. Groene ster was in de eerste helft de gevaarlijkste ploeg het kreeg diverse kansen. In de 15e minuut was het Amin Elalji die de score opende en de 1-0 op het scorebord bracht. Hollandia dat door keihard te werken nog bijna op gelijke hoogte kwam door een volgens het arbitrale trio buitenspel staande Bart Spil. Met de 1-0 stand werd de rust bepaald.

Na de thee ging Hollandia op de counter spelen en werd de lange bal gehanteerd. Hollandia bereikte daarmee de snelle spitsen beter en werd gevaarlijker. In de 50e minuut kreeg Hollandia een opdoffer te verwerken Brian Simons scoorde de 2-0. Hollandia bleef de tactiek van de lange bal hanteren maar dat resulteerde in enkele kansjes. In de 81e minuut was het Chefrino Eind die aan alle illusies van de paar Hollandia supporters, klasse dat zij er waren gezien de 261 km heen en uiteraard 261 km terug, aan diggelen schoot. Vlak voor tijd was het Bart Spil op aangeven van Marijn Ploem in de 85e minuut de eer redde door de 3-1 achter doelman Mark Voss te schieten.

Woensdagavond wacht Westlandia in Naaldwijk, deze wedstrijd begint om 20:00 uur. De afstand is deze keer wat korter 110 kilometer, dat mag voor een Hollandia supporter geen beletsel te zijn om zijn ploeg aan te moedigen. Zondag speelt Hollandia weer in het vertrouwde Julianapark tegen DEM, deze wedstrijd begint om 14:00 uur.