Hollandia en Unitas in evenwicht.

Unitas (zon)

Esey Kiflom Tsegay (intikker)
Joey Lokasi
Yohannes Tefera Tilahun
mekronen Mihireteab Kibrom
Sonny Pronk (schot)
Daan Goes
Davy Overes

3e divisie B

26 mei 2022 14:00

K. Puts

Sportpark Juliana
Nieuwe Wal 2
1621MB
HOORN NH

Door: Peter van Lobberegt

Hollandia begon de wedstrijd voorzichtig en wilde vooral geen snelle tegen goal. In het eerste kwartier schiep het enkele kansjes maar die werden vakkundig geëlimineerd door de Unitas verdediging. Toch kwam die eerste tegentreffer zoals zo vaak in dit lange seizoen op naam van de tegenstander. Esey Kiflom Tsegay strafte in de 20e minuut knullig verdedigen af en bracht de 0-1 op het scorebord. De rest van de eerste helft kabbelde een beetje door, toen plots de vlam in de pan sloeg. Joep Rive en Joey Lokasi waren het op dat moment niet eens met elkaar. Beide kemphanen werden door hun teamgenoten tegen gehouden om erger te voorkomen. Na dit opstootje werd was het gezapige over en werd er tot aan de rust gestreden voor iedere meter.

De tweede helft ging onverminderd door, beide schiepen zich meerdere kansen maar wisten niet tot scoren te komen. Met het inbrengen van Omar Nait Aicha, Sonny Pronk en Jay van Ooijen, werd de strijd in het doelgebied van Unitas opgevoerd. In de 53e minuut  kreeg Hollandia loon naar werken en werd de gelijkmaker gescoord. In een onoverzichtelijk situatie was het Sonny Pronk die fel op het huid gezeten door enkele verdedigers de bal in het Unitas doel werkte. Tien minuten later was het weer Sonny Pronk die dicht bij een treffer was, maar tot ontsteltenis van alles wat Hollandia was spatte zijn schot uiteen op de lat. Hollandia evenals Unitas wisten beide  nog enkele malen gevaarlijk te worden. Maar na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Kevin Puts stond er nog steeds 1-1 op het scorebord.

Zondag gaat Hollandia naar zijn grote concurrent in de degradatie zorgen. EVV uit het Limburgse Echt wacht op de mannen van Anand Jagdewsing die daar moeten winnen om het seizoen te verlengen in de nacompetitie. In de laatste wedstrijd van het seizoen komt de nummer twee Gemert naar Hoorn dat nog volop strijd om het kampioenschap.

Hollandia: Huub Schuurman, Niek Reus, Nick de Wit, Daan Buurman, Sem Biezen (46e Sonny Pronk), Joep Rive (46e Omar Nait Aicha), Sven Deen, Amoah Foa Sam (72e Jay van Ooijen), Boyd Stevens, Enes Kar en Bart Spil.