Hollandia behaald belangrijke punten in Veldhoven.

UNA (zon)

5502ED
VELDHOVEN

Door: Peter van Lobberegt

De spanning in de onderste regionen van de derde divisie is om te snijden. Hollandia verraste vriend en vijand, ondanks dat het een hoop geblesseerden en door vakantie miste het diverse spelers, met een 3-4 overwinning verlieten de mannen van Anand Jagdewsing na een spektakel wedstrijd sportpark Zeelst en de onderste plaats.

Hollandia kwam na negen minuten op een 1-0 achterstand door Raoul Bergraaf die Huub Schuurman kansloos liet met een knappe volley. Hollandia herpakte zich na deze vroege achterstand, in de 20e minuut was het Sven Deen die na een vrije trap de bal achter de UNA doelman werkte en de stand weer gelijk bracht. Hollandia kwam in overtal na een onhandige overtreding van Verdediger Yoeri Sijbers, Scheidsrechter Derya kon maar een straf en  trok een directe rode kaart. In de 41e minuut was het Sonny Pronk, die in het veld kwam voor de geblesseerde Joep Rive, Hollandia op een voorsprong en daarmee werd de rust bereikt van een enerverende eerste helft.

De tweede helft was 10 minuten oud toen UNA een strafschop toegewezen kreeg, Serhat Koç benutte de pingel feilloos en bracht de 2-2 op het scorebord. Sven Deen benutte op fraaie wijze in de 63e minuut een vrije trap en weer stond Hollandia aan de goede kant van de score. En weer was een afstand volley nu van Nick Tielemans de sluitpost van Hollandia te veel en stond na 68 minuten de stand weer gelijk. Invaller Joost Langedijk werd matchwinner voor Hollandia, Joost troefde Louisben Jagt af en schoot de bal beheerst achter de Kai Huybers in het UNA doel.

Hollandia klom van de laatste plaats naar een 16e plek, echter voor een veilige plek moet nog hard gestreden worden gezien de minimale marges onderin de ranglijst. Er wachten Hollandia nog drie finales, te weten op Hemelvaartsdag komt Unitas om 14:00 uur op bezoek in het Julianapark. Zondag 29 mei gaat de reis naar het Limburgse Echt waar de grote concurrent EVV wacht deze wedstrijd begint om 14:00 uur. Als laatste finale komt de voormalige nummer een Gemert, die vandaag een dure misstap maakte tegen Hoogland, op bezoek. Deze wedstrijd in het Julianapark begint om 14:00 uur.

Hollandia: Huub Schuurman, Niek Reus, Nick de Wit, Daan Buurman, Amoah Foa Sam, Sem Biezen, Joep Rive (36e Sonny Pronk), Sven Deen, Omar Aicha Nait (84e Mark Zwagerman),Enes Kar en Jay van Ooijen(79e Joost Langedijk). Op de bank zaten verder nog twee talenten uit de jeugdopleiding, Natanaël Casper (17jaar) en Indy Lee (19 jaar).