Twee maal pech in Dongen, nul punten.

Dongen (zon)

5103BG
DONGEN

Verslag en Foto’s: Peter van Lobberegt

Vanmiddag speelde Hollandia een wedstrijd tegen het Brabantse Dongen met twee gezichten. De eerste helft had men geen vat op de lange ballen van Dongen die bovendien met een gesloten midden- en verdediging Hollandia geen kans gaf. In de 15e minuut was het Mart van Bree die achter zo’n lange pass aanging, hij schoof de bal behendig onder Joey Wiese in het doel van Hollandia 1-0 .
Hollandia bleef zich door de drukte en vele balverlies stuk lopen op Dongen. In de 38e minuut kreeg Hollandia de eerste corner toegewezen. Aan de zijlijn werd Omar Nait Aicha door trainer Anand gewezen wat zijn taak werd in de tweede helft. De Rust werd met een 1-0 bereikt

In de tweede helft een geheel andere wedstrijd Hollandia na de omzetting begon duels te winnen en werd steeds gevaarlijker. Kansen werden gecreëerd maar Het afstandsschot van Boyd Stevens had bijna succes, maar de ingevallen doelman Sandro van Kuijck hield zijn doel schoon. Al had hij diep in de tweede helft het geluk aan zijn zijde toen eerst Sonny Pronk en vlak daarna Sven Deen de lat geselden. Helaas geen punten mee naar Hoorn, maar gezien de vechtlust en inzet in de tweede helft moeten wij het laatste gedeelte van deze rara competitie met vertrouwen tegemoet zien. Met vier wedstrijden in negen dagen moet men denken aan roofbouw op de spelers, bij menige BVO zou paniek zijn voor overbelasting.

Hollandia: Joey Wiese, Niek Reus, Daan Buurman, Joos Langedijk (46e Omar Nait Aicha), Sem Biezen, Joep Rive, Sven Deen, Sonny Pronk, Boyd Stevens. Jesse Wenners (86e Enes Kar) en Jay van Ooijen.
10/4 Dongen uit, 13/4 HSC’21 thuis, 16/4 OFC uit en 18/4 JOS Watersgraafmeer thuis.

a.s. Woensdag Hollandia tegen HSC’21 aanvang 20:00 uur TOEGANG VRIJ.