Hollandia hangt aan een zijden draad in de 3e divisie.

EVV Echt (zon)

Novah van der Schouw
Jordy Beelen
Luc Tinnemans
Sten Kochanowski
Jordy Beelen (scrimmage)
Bjorn Stassen
Stijn Keulen

3e divisie B

29 mei 2022 14:00

D.H. de Vries

Sportpark In de Bandert
Sportpad 3
6101LJ
ECHT

Verslag en Foto's: Peter van Lobberegt

De eerste helft kreeg Hollandia diverse kansen tegen EVV, grote sta in de weg was EVV doelman Tijn Becker. De kansen werden stuk voor stuk niet benut om de belangrijke punten mee naar Hoorn terug te nemen. In het tweede gedeelte van de eerste helft kreeg EVV wat meer vat op het spel van Hollandia, maar meer dan speldenprikken waren het niet om echt gevaarlijk te worden.

De tweede helft was meer van een gelijke krachtsverhouding, Marijn Ploem die na een lange afwezigheid door een hersenschudding verving Enes Kar. De ene keer was het Hollandia dat met een offensief de score probeerde te openen en dan was het EVV echter de vanmiddag belangrijke doelpunten beleven uit. In de 75e minuut perste de mannen van EVV, gesteund door een fanatieke bank en publiek, er  een offensief uit. Na diverse corners en verre ingooien was het in de, 70e minuut ingevallen Jordi Beelen, die in de 80e minuut na een scrimmage de bal van dichtbij achter Hollandia doelman Huub Schuurmans in het doel werkte. Hollandia rechtte nog de rug en probeerde het onmogelijke om de score om te buigen. Invaller Joep Rive kreeg een dot van een kans, maar weer was het Tijn Becker die in de weg stond. Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter de Vries bleef Hollandia gedesillusioneerd achter op het kunstgras, keihard werken en goed voetballen werd zoals zo vaak dit seizoen te weinig beloond.

Hollandia: Huub Schuurman, Niek Reus, Nick de Wit, Sem Biezen (57e Joep Rive), Foa Amoah Sam 978e Jay van Ooijen), Sonny Pronk, Boyd Stevens, Enes Kar (78 Jay van Ooijen) en Bart Spil.

Maandag tweede pinksterdag zal er nog alles uitgeperst moeten worden tegen titelkandidaat Gemert en na de wedstrijd in spanning worden gekeken naar teletekst. De wedstrijd begint om 14:00 uur.