Hollandia haalt uit in het Julianapark

VKW 1

Twan Jalving
Mart van Zwieteren
Roy Hutter
Assist: Bart Spil
Twan Jalving
Tim Beugels
Thijs Uineken
Mathijs Eggens
Wouter Baardink
Milan Schaaphok

4e Divisie A

9 oktober 2022 14:00

R. Westhoff

Sportpark Juliana
Nieuwe Wal 2
1621MB
HOORN NH

Door: Peter van Lobberegt

Hollandia begon de wedstrijd afwachtend tegen de promovendus VKW uit Westerbork, de ploeg van Rudo Hidden hielp daarmee VKW de eerste 10 minuten in de wedstrijd. Het spel werd merendeel gespeeld op de helft van Hollandia zonder dat VKW echt gevaarlijk was. Naarmate de eerste helft vorderde nam Hollandia het heft in handen en werden er duels gewonnen. In de 14e minuut moest de onfortuinlijke Milan Vissie met een Blessure het veld verlaten. Zijn vervanger Omar Aicha Nait bracht op de rechter vleugel meer gevaar in de VKW defensie. Plots was daar in de 31e minuut een opstootje tussen Hollandia verdediger Joep Rive VKW aanvaller Twan Jalving, de uitstekend leidende scheidsrechter loste het rustig op door beide heren op geel te trakteren. Stezo Knott werd een  plaag voor de Drentenaren. In de 43e minuut was de balvaardige Omar Aicha Nait die VKW doelman Martijn Mulder het nakijken gaf en de 1-0 op het scorebord bracht. In de 45+2e  minuut was het de sterk spelende Michael Lanting die met een rake kopbal de stand op 2-0 bracht.

Na de thee met een wissel van Joep Rive zijn vervanger Denzel Inyamah speelde een prima wedstrijd in het hart van de verdediging. In de 47e minuut was het Luke Abelskamp die met een mooie knal de stand op 3-0 bracht en daarmee de wedstrijd op slot gooide. Stenzo Knott bracht in de 53e minuut met een hard schot in de winkelhaak de 4-0 op het scorebord en vier minuten later was het Luke Abelskamp die zijn tweede doelpunt scoorde en daarmee de eindstand op 5-0 bracht. In de 86e minuut een driedubbele wissel bij Hollandia, Mouad Ben Chekh, Stezo Knott en Michael Lanting werden vervangen door Wout Delano, Youssef Chaali en Dirk de Jong die gisteren in O21 twee maal het net trof.

Hollandia: Dirk Bakker, Joep Rive (46e Denzel Inyamah), Sem Biezen, Luke Abelskamp, Stezo Knott (86e Youssef Chaali), Dennis Jansen, Michael Lanting (86e Dirk de Jong), Romeo Fecunda, Bart Spil, Mouad Ben Chekh ( 86e Woud Delano).

Zie hier de 2-0 van Michael Lanting
Zie hier de 4-0 van Stezo Knott

De volgende wedstrijd is een heuse derby, in Purmerend is om 14:00 uur Purmersteijn de tegenstander van Hollandia.