Rode kaart Stezo Knott gaf spirit aan Hollandia

Nieuwe Wal 2
1621MB
HOORN NH

Hollandia speelde vanmiddag ruim dertig minuten met tien man na de rode kaart voor Stezo Knott. Na het wegsturen van Stezo Knott werd Hollandia feller in de duels en won duels, in de 82e minuut was het aanvoerder Bart Spil die met een tomeloze inzet de bal achter doelman Frans van Oldeniel schoot.

Hollandia kwam vanmiddag vrijwel niet in de problemen en wist zich enkele kansen te scheppen, echter zonder succes. De rust werd dan ook bereikt met een 0-0 stand. De tweede helft werd in de 60e minuut na het wegsturen van Stezo Knott na een stevige overtreding een heel andere wedstrijd. Hollandia ging duels winnen en gaf weinig weg aan Rohda Raalte er werden diverse kansen gecreëerd, maar mede door het slechte veld werden deze niet benut. Wie anders dan Bart Spil maakte de verdiende 1-0. Mede dankzij het rood-witte collectief was deze overwinning er een voor het gehele team.

Hollandia: Dirk Bakker, Dezel Inyamah, Enes Kar, Romeo Fecunda, Omar Nait Aicha; Michael Lanting (82e Youssef Chaali), Sem Biezen, Bart Spil, Mouad Ben Chekh (54e Luke Abelskamp); Stezo Knott, Dennis Jansen (90. Dirk de Jong).

Volgende week zaterdag speelt Hollandia tegen Westlandia op Sportpark De Hoge bomen in Naaldwijk, deze wedstrijd begint om 19:00 uur.