Vreugde en teleurstelling in de laatste minuten.

Mathijs Harthoorn
Berend Kaster
Ilias Kariouh
Jerome Goodett
Martin te Conge (scrimmage)
Assist: Bart Spil
Brayen Brocker (kopbal)

4e Divisie A

18 september 2022 14:00

T. Hardeman

Sportpark Juliana
Nieuwe Wal 2
1621MB
HOORN NH

De koploper HBS geen onbekende voor Hollandia kwam zondag op bezoek in het kletsnatte Julianapark. De gasten uit ‘s-Gravenhage waren in de eerste helft de betere ploeg maar zeker niet de gevaarlijkste. Hollandia doelman Dirk Bakker, na zijn blessure, kreeg de gelegenheid om zijn talenten te tonen hij kreeg weinig te doen in de eerste helft. Hollandia dat de laatste weken laat zien dat het een onverzettelijk en hard werkende hechte ploeg aan het smeden is. De eerste helft eindigde zoals het begon met Hollandia dat twee geweldige kansen kreeg als de gevaarlijkste ploeg.

De tweede helft een HBS dat op dezelfde voet doorging en een beter veldspel liet zien maar niet door de onverzettelijk Rood-Witten in gevaar kon brengen. Het kantelpunt van de wedstrijd kwam in de 71e minuut door een gemakkelijk gegeven rode kaart aan de sterk spelende Enes Kar. In de 71e minuut was de toch HBS de score opende tegen tien Hollandianen de 0-1 kwam tot stand uit een onoverzichtelijke situatie voor het doel van Dirk Bakker. Martijn Le Conge schoof de bal in het Hollandia doel. De Hollandia bank reageerde direct en bracht in de 74e minuut Luke Abelskamp en Woud Delano in het veld. Hollandia werd ondanks de 0-1 achterstand de betere ploeg en gooide nog wat agressie in de strijd. In de 88e minuut was het Luke Abelskamp, die de op dat moment de dik verdiende gelijkmaker op het score bord. Dat vanmiddag vreugde en teleurstelling dicht bij elkaar lag in het Julianapark, HBS-verdediger Bryan Bröcker schoot 3 minuten later de vreugde van Hollandia kapot.

Hollandia: Dirk Bakker, Joep Rive (80e Daniël Meijers), Enes Kar, Milan Vissie (46e Sem Biezen), Stenzo Knott, Dennis Jansen(74e Luke Abelskamp), Michael Lanting (74e Delano Woud), Romeo Fecunda, Omar Aicha Naid (85e Indy Lee), Bart Spil en Mouad Chekh Ben.

Volgende week zaterdag staat VOC uit Rotterdam op het programma deze wedstrijd aan de Hazelaarweg begint om 19:00 uur.