Hollandia sterk in Alphen a/d Rijn

Jonathan Platte
Luca Janszen
Mike Mulder
Stef van den Berg (schot)

4e Divisie A

1 april 2023 19:00

J.C. Jensch

Sportpark De Bijlen
Sportlaan 2
2406LD
ALPHEN AAN DEN RIJN

Door: Peter van Lobberegt

Hollandia nam het zaterdagavond op tegen Alphense Boys op het koude en soms natte sportpark de Bijlen in Alphen aan den Rijn. De eerste helft kenmerkte zich dat een dat een prima spelend Hollandia weinig kansen weg zou geven aan Alphense Boys. Met een hechte verdediging en een sterk middenveld was het Hollandia dat de bovenliggende partij was. In de 4e minuut wees de uitstekend leidende scheidsrechter Jensch gedecideerd naar de penaltystip. Daniël Meijers op wie de overtreding was gemaakt ontfermde zich over deze buitenkans. De genomen strafschop werd helaas gemist door Daniël Meijers. Hollandia kon niet de score openen in deze fase van de wedstrijd en er sloop daardoor wat nerveusheid in het team van Ron van der Gracht en Rudo Hidden. De rust werd daarom ook bereikt met een 0-0 stand na een prima eerste helft van twee goed voetballende ploegen.

Na de rust was het Hollandia wat de klok sloeg, vanuit een hechte verdediging werd Alphense Boys onder druk gezet. In de 51e minuut was het Stezo Knott die vanaf de rechterkant met een prachtig schot de overigens uitstekende doelman Daniël Furtak het nakijken gaf. Vier minuten later was het de snelle Dennis Jansen die het gestuntel in de Alphense Boys verdediging afstrafte en de stand op 0-2 bracht. In de 87e minuut was het Stezo Knott die met een strak schot zijn tweede doelpunt van de avond aantekende. De wedstrijd leek gespeeld echter door een zeldzame dekkingsfout in de 91e minuut van de Hollandia verdediging kon Stef van den Berg de eer redden voor Alphense Boys.

Hollandia: Dirk Bakker, Denzel Inyamah, Joep Rive, Sem Biezen, Stezo Knott, Dennis Jansen (83e Enes Kar), Michael Lanting (78e Milan Vissie), Romeo Fecunda, Daniël Meijers (78e Luke Abelskamp), Omar Nait Aicha (71e Delano Woud) en Brat Spil.

Met nog zes wedstrijden te gaan ontvangt Hollandia op zondag 16 april Rohda Raalte, deze wedstrijd begint in het Julianapark om 14:00 uur.