Hollandia O21 zet Sc Telstar O21 met ruime cijfers opzij. 5-1 (2-1)

HVV Hollandia O21-1

HOORN NH

Verslag: Reporter Hollandia O21
Foto's: Frank Brussel

Hollandia O21 heeft goede zaken gedaan door koploper Sc Telstar met 5-1 te verslaan. In de beginfase zag het er naar uit dat Hollandia een zware middag tegemoet zou zien. Echter in de eerste minuut van de wedstrijd kreeg Hollandia via Jesse Koeman een dot van een kans om te scoren. Daarna was het Sc Telstar dat het initiatief had en in de 14e minuut een vrije trap kreeg die mooi ingeschoten werd 0-1. Hollandia was aangeslagen maar het geloof bleef in de ploeg en dat betaalde zich dan ook snel uit via Seizaar Atroshy die behendig de 1-1 binnen tikte in de 36e minuut. De wedstrijd kantelde en Hollandia speelde met meer druk naar voren waardoor Telstar meer moeite had om de helft van Hollandia te spelen. In een mooi opgezette aanval van Hollandia werd de bal ingeschoten een onderweg geraakt door een speler van Telstar. 2-1. Rust.

In de tweede helft kon Hollandia zijn borst nat gaan maken omdat Telstar het idee had opgevat om sneller en met meer directe passes naar voren te spelen. Echt effectief was het echter niet en Hollandia begon meer en meer grip op het middenveld te krijgen en in de omschakeling de voorste spelers te bedienen. Het derde doelpunt van de middag kon dan ook niet lang op zich laten wachten en werd gescoord door niemand minder dan doelpuntenmachine Seizaar Atroshy 3-1.

Telstar was gebroken en Hollandia voerde het tempo op en het was dan ook gelegenheidsaanvaller Devin Koorn die de bal kreeg van de wederom uitstekend spelende Youssef Chaari. Devin aarzelde geen moment en schoot de bal diagonaal hard binnen. 4-1.

Telstar probeerde het nog maar het geloof in een goede uitslag was ver te zoeken waardoor Hollandia in de laatste minuten nog een mooi doelpunt maakte door een ingestudeerde corner. Eindstation was wederom Seizaar die zijn derde van de middag maakte. 5-1. Tevens eindstand.

Volgende week spelen de mannen van trainer-coach Jamal Yahiaoui in het verre noorden tegen Be Quick 1887 uit Groningen. Als deze wedstrijd ook winnend afgesloten kan worden kan het nog een mooi seizoen gaan worden voor de O21.

Tot dan!