Gretig Hollandia ruim langs SJC.

HVV Hollandia 1

SJC

Bart Spil (schot)
Mark Turk
Thijs van Donk
Aaron Koemen
Xavi Noltenius van Elsbroek
Daniël Meijers (intikker)
Dirk de Jong (schot)

4e Divisie A

21 mei 2023 14:00

J. Kaper

Sportpark Juliana
Nieuwe Wal 2
1621MB
HOORN NH

Door Peter van Lobberegt

Hollandia speelde vanmiddag voor eigen publiek een prima wedstrijd tegen het Noordwijkse SJC. Binnen 10 minuten kreeg de Rood-Witte formatie drie enorme kansen die echter niet achter SJC-doelman Willem Beuk in het doel belanden. In de 25e minuut was het wel raak, Bart Spil werd de diepte in gestuurd en ronde zijn actie bekwaam af en bracht de openings treffer op het scorebord. Vlak voor de rust verdubbelde Stezo Knott met een gelukje de score. Bij een terugspeelbal wilde doelman Beuk de bal wegschoppen, echter hield hij geen rekening met het Hollandia veld, door zeg maar een “polletje” trapte hij de bal voor de voeten van Stezo Knott.

In de tweede helft een gretig Hollandia dat in het laatste gedeelte van de wedstrijd de score verder uitbreidde Door doelpunten van Daniël Meijers in de 70e minuut, Stezo Knott in de 65e minuut en Dirk de Jong in de 90e minuut werd een dik verdiende 5-0 overwinning gehaald op SJC. De spelers die gewisseld werden kregen een luid applaus van het publiek.

Eerste Pinksterdag wordt de laatste wedstrijd tegen RKVV Velsen gespeeld in een bijzonder seizoen voor Hollandia, ondanks de degradatie, de trainerswissels en een bijna gehele nieuwe selectie groeide Hollandia naar een hechtte ploeg die wekelijks beter ging spelen. Ook de reserves stonden steeds klaar om prima in te vallen.

Hollandia: Dirk Bakker, Denzel Inyamah, Joep Rive, Sem Biezen, Lujke Abelskamp, Stezo Knott, Dennis Jansen, Michael Lanting, Romeo Fecunda, Bart Spil, Mouad Ben Shekh, Huub Schuurman, Delano Woud, Enes Kar, Dirk de Jong, Daniël Meijers, Omar Nait Aicha.