Hollandia ijzersterk in Naaldwijk

2671NZ
NAALDWIJK

Door: Peter van Lobberegt

Na afloop van de gewonnen wedstrijd werd er door de wat ouderen van de begeleiding geconcludeerd, dat Hollandia maar weinig gewonnen had op het sportpark de Hoge bomen tegen Westlandia.

De eerst 30 minuten van de wedstrijd was Westlandia wat scherper dan Hollandia, dat resulteerde in de 29e minuut dat Westlandia de score opende. Het was Kai Verbeek die na een snelle aanval de bal in de uiterste hoek onhoudbaar achter Dirk Bakker schoot. Het Westlandia publiek ging er ouderwets voor het clubgebouw eens goed achter de Naaldwijkse ploeg staan. Hollandia herpakte zich na deze openings treffer en veroverde het middenveld. Het gevaar van Hollandia kwam van de rechterkant waar uitblinker Omar Nait Aicha ongrijpbaar was voor zijn tegenstanders. De Westlandia hield stand tot aan de rust met een 1-0 voorsprong.

De tweed helft begon Hollandia na een omzetting in de verdediging, Romeo Fecunda startte op rechts in de verdediging en de lang geblesseerde Delano Woud viel uitstekend in op zijn oude positie op links. De Dennis Jansen show begon in de 62e minuut, hij veroverde de bal van de Naaldwijkers en schoot snoeihard de gelijkmaker achter doelman Jordie van Leeuwen. Tien minuten later was het weer Dennis Jansen die fraai scoorde na een assist van Omar Nai Aicha en de stand op 1-2 bracht. Enkele minuten later was het Omar Nait Aicha die de 1-3 scoorde, helaas werd deze treffer geannuleerd wegens buitenspel. Westlandia werd steeds nerveuzer en werd overspeeld door Hollandia. Invaller Dirk Bakker bracht na een assist van Dennis Jansen de stand in de 86e minuut op een 1-3.

Hollandia: Dirk Bakker, Denzel Inyamah (61e Dirk de Jong), Joep Rive, Sem Biezen, Luke Abelskamp (81e Enes Kar), Dennis Jansen, Michael Lanting, Romeo Fecunda (90e Mees Dudink), Omar Nait Aicha, Bart Spil en Mouad Ben Chekh (46e Delano Woud).

Debutant Mees Dudink moest eraan geloven, zoals iedere debutant werd hij getest op zijn zangtalent tijdens de terugreis met de spelersbus.