Hollandia speelt in Hoogeveen gelijk tegen de koploper.

Hoogeveen

Joep Rive (e.d.)
Giorgio Beltau
Jamal Kriekjes
Sil Kuurman
Ngendakumana Raphael
Noach Schuurman
Justin Benjamins

4e Divisie A

5 maart 2023 14:00

J.G. Ordelmans

Sportpark Bentinckspark
Sportveldenweg 1
7902NX
HOOGEVEEN

Hollandia speelde een prima wedstrijd op een prachtige kunstmat. De eerste kans was voor Hollandia die werd echter onschadelijk gemaakt door doelman Stan Meekhof, al had hij daar ook de lat voor nodig. Hollandia en Hoogeveen hielden elkaar in evenwicht waarbij het goed voetballend Hollandia er wat verzorgder uitzag. In de 20e minuut was het de thuisclub die over links doorbrak en de bal vanaf de achterlijn voor het doel van Dirk Bakker bracht, in de scrimmage belande de bal via het hoofd van Joep Rive in het Hollandia doel. Hollandia liet zich door de ongelukkige treffer niet van de wijs brengen en schiep zich enkele kansen. Deze werden door de uitstekende doelman Meekhof onschadelijk gemaakt. Zo werd de ruststand bereikt men een 1-0 voor koploper Hoogeveen.

De tweede helft was Hollandia de betere ploeg maar moest toch goed opletten want Hoogeveen kon het spel snel verplaatsen via enkele snelle spelers. Er werden in het laatste gedeelte van de tweede helft enkele opgelegde kansen door Hollandia gemist en toch waren de enkele trouwe mee gereisde Hollandia supporters niet ongerust dat Hollandia geen doelpunt zou scoren in Drenthe. Om voor meer druk te zorgen kwam Stezo Knott in het veld voor Sem Biezen goede wedstrijd speelde. Het leverde ook een aantal goede kansen op. Via Romeo Fecunda kwam de bal bij Stezo Knott, die de bal doorschoof naar Daniël Meijers, die krulde fraai de bal in de kruising van het Hoogeveense doel.  Beide ploegen gingen in de laatste fase voor de winst en ontstond er een echt voetbalgevecht en kon het alle kanten op. Stezo Knott stuitte nog op doelman Stan Meekhof en Meijers kwam na een fraaie actie net tekort om de bal in het lege doel te tikken. Gezien het totale spelbeeld was het de juiste uitslag alleen had Hollandia met een beetje geluk met drie punten terug naar Hoorn kunnen gaan.

Hollandia: Dirk Bakker, Denzil Inyamah (68e Youssef Chaali), Joep Rive, Sem Biezen (46e Stezo Knott), Dennis Jansen (38e Milan Schipper), Michael Lanting (89e Enes Kar), Omar Nait Aicha, Bart Spil, en Mouad Ben Chekh.

Volgende week weer naar Drenthe, daar wacht VKW op sportpark “De Perkenslag” in Westerbork op Hollandia. Deze wedstrijd begint om 14:00 uur,